Zima se neúprosně blíží, rána jsou chladnější a zanedlouho přijde mráz a s ním sněhová pokrývka. Auto se pokryje námrazou, zase budeme škrábat skla. Leckteří z nás se budou rozčilovat, když jim po ránu nepůjde rozdýchat motor plechového miláčka. Ne každé
Na trhu v současné době existuje několik typů solárních nabíječů. Některé jsou přímo specializované na dobíjení autobaterií, jiné jsou schopné díky redukcím napájet např. GPS, mobilní telefony i jiná outdoorová zařízení. Přímé zkušenosti s takovým zařízením a pohledy uživatelů a recenzentů se liší dle výrobce. Každý dodavatel a výrobce udává parametry výstupního proudu a napětí v maximálně dosažitelných a pouze teoretických hodnotách. V případě autobaterií se budeme pohybovat v rozmezí 12 – 24 V, 100 – 500 mA. Berme taková data spíše s rezervou. Ve skutečnosti jsou často měřené hodnoty v praxi zhruba o třetinu menší.
Vzhledem k tomu, že solární dobíječku budeme využívat především v zimním období, musíme počítat s mnohem menšími hodnotami. Raději investujeme do panelu s větším výkonem, postačí 3 – 5W. Solární panel vždy umístíme tak, aby mohl využívat slunečního svitu, resp. světla, po celý den. Většina slušnějších dobíječek funguje i při zatažené obloze, samozřejmě v tu chvíli počítáme s menším ale přesto dostatečným výkonem. Nebudeme čekat, že totálně „vycuclou“ baterii nám solarní panel nabije, jedná se spíše o dobíjení. Při dobíjení se baterie udržuje v provozuschopném stavu a o to nám samozřejmě v zimě jde.
Existuje mnoho typů, ceny se pohybují od pětistovky až po hodnoty tisícovek. Vybírejme vždy pečlivě, s ohledem na zkušenosti uživatelů. Při kvalitním výběru se vložená investice vrátí nejen na ušetřeném proudu ze sítě, ale i baterie vydrží déle, neboť neklesá její výkonnost. Výhodou je i použití v létě, můžeme nabíjet mobilní telefon nebo GPS a jiná zařízení na cestách. Silnější solární panely jsou schopné v provozu udržet i televizi, nebo notebook.