Automobilka Audi má v Čechách hodně silnou pozici a její rychlé kombíky se zabydlely v mnoha domácnostech. Varianta kombi uspokojí všechny otce od rodin, kteří přeci jen musí čas od času nasoukat do zavazadlového prostoru třeba kočárek. Takže modely A4 i
Nesnažil se totiž na kombíka nacpat spoustu spoilerů a křídel, jen vylepšil některé prvky karoserie, dodal exklusivní lak a velmi výrazné, přesto ladné 19 palcové ráfky. Ale hezky popořadě.
Číslovkou 4 se to bude v následujících řádcích jen hemžit. Podle fotek vám už asi došlo, že se koukáte na model A4 Avant z roku 2004. Airbrush zakomponovaný v laku na boku auta rovněž obsahuje číslovku 4. Jedná se totiž o název systému pohonu všech kol, Quattro. Další se objevuje pod kapotou se 4mi kruhy, v podobě naftového 4válce dopovaného turbem. A co se týče interiéru, v pohodlí převeze 4 pasažéry i s vydatnou bagáží. Trochu mi to připomíná skrývačky z dětských časopisů. Kdo najde nejvíce číslovek 4, vyhrává předplatné Čtyřlístku.
Vlasta zatím zapracoval především na exteriéru auta. Nový nárazník vychází designově z toho sériového, ovšem pár změn zde přibylo. Je to dáno hlavně instalací velmi výrazného náporového intercooleru. Dvě hrozivě vypadající nerezové trubky sání jsou k němu připevněny modrými spoji od vrchního výrobce těchto doplňků, firmy Samco. Náš úpravce totiž moc dobře ví, že motor je nejúčinnější, když do něj dostane co největší množství studeného vzduchu, tak ho agregátu dopřává plnými doušky. Spodní část nárazníku se tak přesně dopasovávala až po instalaci intercooleru. Z chladičové masky zmizela většina plastového žebrování, až na centrální, které drží znak automobilky, zbytek vyplňuje stříbrný tahokov. Přední světlomety opticky zužují jak horní, tak i dolní mračínka o Riegeru.
Bok vozu nejvíce zviditelňuje hlavně zmiňovaný airbrush, ale také i spasované nástavce prahů opět od Riegera a doplňky jako chromované převleky klik dveří a vnějších zpětných zrcátek. Lemy blatníků zůstaly v sériové podobě, navzdory instalaci velkých kol. Úpravu zadního nárazníku má na svědomí opět firma Motabe, stejně jako tomu bylo u toho předního. Vše se vyznačuje jednoduchostí a precizností. Dominantou je duplex vyústění upraveného výfukového potrubí, o které se postarala firma Layting. Na dolní hraně nárazníku můžeme spatřit výřez, připomínající difuzor. Na opačné straně zádi, tedy té horní, se usídlila odtrhová stříška Mattig. Nové zadní lampy, původně v tzv. Lexus stylu pokryl odstín karoserie. Zbyly jen výřezy pro žárovky a nápis A4. Poslední úpravou na karoserii je postupné zatmavení všech skel protisluneční fólií.
Plechy a plasty bychom tedy měli, nyní se mrkneme, jestli Vlasta provedl také nějaké změny na podvozkových částech. Začnu tím, co je nejvíce vidět, tedy koly z lehkých slitin. Kolařská firma Dotz se nikdy nebála experimentovat s designem a přineslo to své ovoce. Jejich produkty se totiž poslední dobou začali objevovat na tuningových autech čím dál, tím více. Modelem Hanzo ovšem udělala díru do světa. Je to díky kombinaci matové černé a stříbrné v ojedinělém tvaru při jízdě připomíná roztočený disk cirkulárky. Á čtyřka dostala velikost 8,5×19 ET28, v kombinaci s pneumatikami Matador Hectora o rozměrech 235/35 ZR19. Za těmito rozměrnými disky se do up-gradovaných vrtaných kotoučů Zimmermann zakusují destičky Ferodo DS2500. Lehké snížení a zároveň sportovnější nastavení celého podvozku zajišťují pružiny Vogtland. Všechny tyto změny v noci osvětlují červené neóny.
Motorový prostor zaplňuje dieselový agregát se sériovým výkonem 130 koní. Ten byl ale navýšen jednak díky instalaci náporového intercooleru, ale rovněž změnou dat v řídící jednotce, kterou přepsala firma Bitpower. Novou optimalizací prošel i začátek sání, instalací vzduchového filtru King Dragon a na druhé straně odstraněním středového tlumiče výfuku. Výsledný výkon se tak pohybuje kolem 170 koní a 400 Nm. Závěr popisu motorového prostoru připadl na stříbrné lakování plastových krytů motoru a příslušenství.
Interiér je ve své podstatě sériový. Pokud tedy nepočítám nové hliníkové pedály od výrobce JOM, červené neóny a doplnění sériové hifiapartury o dvoucívkový subwoofer Legacy, který je vtipně zapasovaný do dvojité podlahy kufru.
Vlasta si svým tempem postupně zdokonaluje jeho poklad. V nejbližší době má v plánu vyměnit přední světlomety a zadní lampy. Rozhodně prý budou s moderní LED technologií. I na motor se dostane. Pár koníků chce ještě z agregátu vydolovat pomocí nového turbodmychadla. Zase tedy bude jeho Quattro o něco hezčí.