Volkswagen se dere do terénu stůj co stůj a nezabrání mu v tom ani rozměry modelů. Dalším přírůstkem mezi vozy VW s terénními ambicemi je velkoprostorové MPV. T5 Rockton k tomuto záměru dostal pohon všech kol 4motion, o třicet milimetrů vyšší podlahu a až
Co si budeme povídat, Volkswagen potřeboval Transporter do terénu jako sůl. Ano, auto s pohonem všech kol bylo v nabídce už dlouho, ale aby zaujalo širokou veřejnost vzhledem filmového drsňáka a vyvolávalo dojem opravdového parťáka do těžšího terénu než mokré louky, to ani náhodou. Proto VW vyrukoval s modelem T5 Rockton, který svým vzhledem dává každému jasně najevo, k jakému účelu byl určen. Jestli v reálných podmínkách obstojí, to se takhle od stolu říct nedá, ale aspoň na papíře to vypadá nadějně. Hodně nadějně.
Pohon všech kol obstarává mezinápravová spojka Haldex čtvrté generace a ze všech sil se snaží zajistit maximální trakci jen tehdy, když je jí opravdu potřeba. Permanentní čtyřkolka to sice není, ale z příležitostných prekérních situací by posádku vytáhnout mohla. Svůj podíl na tom bude mít i zvýšená (+30 mm) podlaha vozu, která tak lehce vylepšuje nájezdové úhly a brodivost. Volba motoru padla na dvoulitrové TDI vyladěné na 140 nebo dokonce 180 koní. Rozdíl ve spotřebě by měl činit pouhou decku, ale kdo ví…
Každopádně to Rockton s životem v terénu myslí smrtelně vážně, což dokládá rozsáhlé zakrytování podvozku, 16“ gumy s výrazným vzorkem, přídavné topení kabiny a lehce udržovatelný interiér. Stoprocentně nebude chybět ani rozsáhlá příplatková výbava, která s pořizovací cenou avizovanou na 41 tisíc Euro nemálo zamává. Individuální a nejbohatší verze Rockton Expedition by totiž měla stát o celých deset tisíc Euro víc.