Ingolstadt jde s dobou a nechce si za žádnou cenu nechat ujet vlak elektrických hybridů ani plně elektrických automobilů. Kromě mnoha jiných o tom svědčí i poslední prototyp Audi A3 e-tron, který se velmi rychle dostal z inženýrského prkna přes fázi konce

Čtyři kruhy rozšiřují svůj záběr a spolu s ním také rodinku e-tron. Jejím posledním přírůstkem je kompletně upravené Audi A3, které se má po vzoru svých starších „bratrů“ plně oprostit od fosilních paliv a být závislé jen na dodávce elektrické energie. Ta musí zásobovat li-ionové baterie o celkové kapacitě 26,5 kWh, které ji budou dále distribuovat směrem k elektromotoru. Ekvivalenty pohonné jednotky jsou výkon 134 koní sil a 270 Nm, které by si s malým hatchbackem měly naprosto bez problému poradit.

 

Automobilka se dokonce prsí parametry jako zrychlení 0-100 km/h za 11,2 sekund, maximální rychlostí okolo 150 km/h a především akčním rádiusem na jedno nabití v podobě vzdálenosti 140 kilometrů. To všechno v autě vybaveném koženými sedačkami, čalouněním z Alcantary, klimatizací a dalšími komfortními prvky. Pokud má někdo na čele vrásky z proklatě dlouhého dobíjení baterií, bude se mu hodit informace o čase devět hodin při zapojení do standardní zásuvky 230V a pouhé čtyři hodiny při zapojení do 400V zásuvky.

 

A3 e-tron tak prozatím žádné světové rekordy asi trhat nebude, ale dá se říci, že je Audi slušně připravené a mohlo by mít před konkurencí potencionální náskok.