Že se dá krásně upravit i takový prcek, jako je právě VW Lupo, vás teď přesvědčí Karel Trachta. Jeho čtyřkolový mrňous je ozdobou každého tuningového srazu, na který zavítá. Bližší prozkoumání úprav vám dá jasně najevo, že Karel klade na první místo preci
Volkswagen Lupo
Tři roky trvala tato rozsáhlá přestavba a zaměřila se na všechny součásti auta. Možná vám na první pohled přijdou změny jen decentní, ale chyba lávky, je změněno skoro všechno, ovšem velmi nenásilně. A tak by to u tuningových úprav mělo být. V porovnání se sériovým modelem byste se nestačili divit, co vše se změnilo.
Kliky z koncernového Audi TT
Začneme nárazníky, které prošly výrazným zahlazením. Přední spojil úpravce s chladičovou maskou a netradičně přesunul blinkry na pozici mlhovek. Světlomety lehce překryl protaženou kapotou. Nenápadné jsou i nástavce prahů. Šalamounsky Karel vyřešil úpravu dveří kufru. Díky kompatibilitě s modelem Seat Arosa se tak vyhnul zahlazování prostoru pro RZ, jen dveře nainstaloval. Bok doplňuje dvojice chromových zpětných zrcátek z Talbota a leštěné víčko nádrže z nového Audi TT. Mě ale zaujal jiný netradiční prvek, vnější kliky dveří. Oblíbené jsou ty z Audi 80, nebo třeba z Fiatu Barchetta. Úpravci se ale líbily kliky z koncernového Audi TT. Problém ovšem byl, že se jednalo o kliky vnitřní, ne vnější. Celý mechanismus se musel předělat a po několika pokusech se přeci jen povedlo. A stojí o opravdu za to! Střecha je částečně pokryta plátnem, jedná se o polocabrio.
Auto se doplněno pěknými Cult doplňky
Nejvýraznější jsou rozhodně hliníková kola, která jsou mezi koncernovými vyznavači velmi uznávané. Klasický vzhled modelu BBS RM 012 v rozměrech 7×15 a 8×15 je doplněn pneumatikami Nankang 185/45 R15. Ráfky jsou kompletně zrenovované – lakované, leštěné a chromované.
Lupo doslova leží na zemi
Je sníženo za pomoci vzduchového podvozku, který rozhodně nebyla legrace nainstalovat. Je totiž poměrně náročný na prostor a toho v tak malém autě není vůbec nazbyt. Celý systém je částečně uschován v motorovém prostoru a jeho větší část pak v zavazadlovém prostoru pod hifizástavbou. Podvozek dostal kompletní lakování, nezapomnělo se také na plastové podběhy, které jsou vyzdobeny pinstripingem.
Motor je převlečen do karbonu
Pod kapotou se ukrývá motor o objemu 1,4 litru se 16 ventily. Sériový výkon 100 koní dává mrňousovi dostatečnou akceleraci, proto se zde objevily především stylingové úpravy. Celý motorový prostor i samotný agregát je doslova převlečen do karbonu a úřaduje zde i chromování. Všechny šroubky, sponky, držáky a víčka se lesknou jak o život. Stejně tak i ramínka stěračů, jejich motorek a zámek kapoty. Prostě vše je dotaženo do detailu.
Lupo ala Audi
Úprava interiéru je doslova dokonalá a svými prvky se obrací opět k modelu koncernového Audi. Skoro to vypadá, jakoby tohle Lupo vyráběla zrovna tato automobilka. Zmátnout by vás mohl volant, kulisa řadicí páky, včetně jí samotné, pedály a přihrádka nad rádiem. Kůží potažená sedadla připomínající svým designem model A8. Nezapomnělo se ani na bohaté chromování. Galvanizací prošly otočné přepínače topení, všechna madla sedadel, dokonce červená tlačítka pásů, páčky u volantu a madlo otevírání kapoty. Zakončení táhel dveří zdobí logo VW. Skromné hifi je složeno z přehrávače Kenwood, předních komponentů Axton, zesilovače JBL, basáku ESP a kapacitoru, víc se do auta prostě nevešlo.