Fashion Cars Vysoké Mýto se v kalendáři soutěže AZ pneu Tuning Cup drží už pět let. A nutno říct, že zcela zaslouženě. I když šlo letos opět o první sraz z kalendáře soutěže, sešel se slušný počet soutěžících, a to i navzdory některým nepopulárním změnám
Fashion Cars Vysoké Mýto
Nejdříve se ale pojďme mrknout na novinky. Pozornost návštěvníků už klasicky poutala letos poněkud zeštíhlená výprava z Polska, které dominovaly zejména dva kousky. Tím prvním byl Mercedes CLK ve zlatočerném “looku”, vítěz kategorie Other Scene. Jeho majitelem je Piotr Tyndel a možná si jeho vůz vybavíte z loňského Relaxmeetingu v Pardubicích – už tam byl majiteli k dispozici vzduchový podvozek, barva vozu ale byla ještě modrá a chyběla spousta dalších vychytávek. Nová evoluce je o poznání lepší a až bude hotový motorový prostor, může toto CLK klidně začít pošílhávat i po ocenění Best of Best. Druhým do party byla zase Mazda RX7 (Piotr Swerbovski), která byla ovšem osazena motorem z Toyoty Supra. Majitel díky této změne dosáhl na ocenění Best Engine a 2. místo v Japan&Asia Scene. Podařilo se také představení divákům, z čehož plynul i pohár za Best Show. Třetí zajímavá novinka přijela dle registračních značek z Olomouckého kraje, ale v Polsku je toho vozítka také hodně populární. FIAT 500 Jana Pospíšila překvapil výborným zpracováním a celkovým sladěním vozu a rázem tu máme nového černého koně Italian Scene.
AZ pneu Tuning Cup
Další novinka už novinkou v tom pravém slova smyslu vlastně ani nebyla. Jedná se o Hondu Integra Type-R Josefa Šušoty, která mimochodem ovládla celý ročník AZ pneu Tuning Cup 2008. Zdálo se, že se po této japonské krásce slehla zem, ale opak byl pravdou. Její majitel připravoval celé dva roky další evoluci a výsledek byl k vidění právě ve Vysokém Mýtě. Perfektní práce byla po zásluze odměněna oceněním Best of Best pro nejlepší vůz srazu. Odborná porota soutěže se ve finále rozhodovala mezi pěticí vozů. Integru doplnil ještě Peugeot 306 (Martin Slepička), Škoda Fabia (Lukáš Černý), už zmíněné černozlaté “Céelkáčko” a velké (respektive maličké) překvapení v podobě FIAT 500 Jana Pospíšila. Výsledek hlasování byl ovšem jednoznačný a černá Integra získala 2x více hlasů než její nejbližší soupeř.
Škoda Scene
Velkým otazníkem byly kategorie určené pro značku Škoda. Ty jsou v letošním roce po sloučení pouze dvě a konkurence se v nich měla dle předpokladů hodně přiostřit. Očekávání se bezezbytku naplnila. Například ve Škoda Oldies Scene (Felicia a starší modely) se sešlo devět soutěžících. Vítězství si odvezl Favorit Karla Buzického před Škoda 1000MB Roberta Beneše a Škodou 130GL Jana Petráčka. O čtvrté místo se s naprosto stejnou průměrnou známkou podělil Libor Lošek (Škoda 120L) a navrátilec Radek Richter (Škoda Felicia), který si v minulosti soutěž vyzkoušel i „z druhé strany barikády“. Máme samozřejmě na mysli pozici porotce soutěže. Rozhodnutí o sloučení Škodovek nebylo vůbec lehké, ale pro letošní rok jsme se nakonec tento nepopulární krok rozhodli udělat. Vedla nás k tomu i čísla roku minulého, kde se v průměru na srazech ukázalo pět vozů v tehdejší Škoda Oldies Scene a čtyři vozy ve Fabia Scene. Uvidíme, jaký bude letošní vývoj, ale v této sezóně už by se žádné změny udít neměly.
Funny Cars opět na scéně
Když už jsme u těch soutěžních kategorií, velká omluva patří účastníkům kategorie Funny Cars. No vlastně spíš těm, kteří Fashion Cars Vysoké Mýto nenavštívili z toho důvodu, že pro ně původně kategorie vypsána nebyla … není to tak úplně pravda, chybička se vloudila 🙂 Všechno začalo úplně nevině – nachystáte si seznam kategorií, uložíte ho do jednoho souboru a pak už jen kopírujete – do oficiálních pravidel, článků nebo brožury soutěže na rok 2011. A teprve den před prvním srazem při tvorbě výsledkové listiny zjistíte, že jste si při tom kopírování Funny Cars zapomněli označit a najednou tato kategorie nikde nefiguruje!!! Už se s tím bohužel nedalo nic dělat, problém byl na světě. Aspoň touto cestou vás ale můžeme ujistit, že kategorie Funny Cars je pro vás vypsána i v roce 2011 a ještě jednou se omlouváme za nedorozumění. Tyto vozy totiž opravdu nejdou jednoduše vřadit do klasických kategorií a musí se posuzovat úplně zvlášť.
Relaxmeeting Pardubice
Vysoké Mýto rozhodně nebylo pouze o soutěži AZ pneu Tuning Cup, v rámci které nechybělo komentované představení soutěžních vozů za doprovodu dvou krásných polských hostesek. Návštěvníci se mohli zúčastnit volných i měřených sprintů, soutěží Easca či dB Drag Racing, zajezdit si na motokárách atd. Nechyběla sexy myčka, páteční party zpříjemnilo strip show a celý sraz měl jako obvykle perfektní organizaci. Závěrem nám nezbývá nic jiného, než vás pozvat na nejbližší a nejočekávanější sraz letošní sezóny, kterým bude 18. června Relaxmeeting v Pardubicích. Můžeme prozradit, že k vidění bude hodně početná mezinárodní konkurence, tak se s ní přijeďte poprat o co nejlepší umístění!