Studie je poháněna kombinací motoru TDI a dvou elektromotorů. Průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu EU je senzačně nízkých 1,8 litru na 100 km. Tato hodnota odpovídá emisím CO2 jen 46 g/km. Za pozornost stojí, že Cross Coupé je SUV s nejvyšší rych

Volkswagen Cross Coupé TDI

Technickým základem SUV je nová modulární platforma MQB koncernu Volkswagen AG pro modely poháněné motory uloženými vpředu napříč. V rámci platformy MQB existují pro všechny modelové řady a značky jednotné parametry, například vzdálenost mezi pedálem plynu a osou předních kol nebo místo uložení všech motorů. Kromě toho má platforma MQB variabilní parametry, díky nimž lze optimálně a individuálně vyvíjet nejrozmanitější modely. Mezi tyto parametry patří například rozvor, rozchody kol a rozměry kol. V případě nového Cross Coupé je z jednotlivých prvků platformy MQB vytvořena budoucí generace SUV – v tomto případě to jsou přední a zadní nápravy MQB, TDI o výkonu 140 kW / 190 k z nové řady motorů EA288 a šestistupňová převodovka DSG. A to vše v kombinaci s elektrickými komponenty, které jsou rovněž „made by Volkswagen“. Mezi ně patří lithium-iontový akumulátor uložený ve středovém tunelu a elektromotory s výkonem 40 kW vpředu a 85 kW vzadu.

Spalovací motor či elektrický pohon

Cross Coupé navíc působivě ukazuje, jak velkou rozmanitost variant lze díky platformě MQB realizovat. Díky modulárním systémům by bylo možné studii vyrábět nejen s hybridním pohonem s možností vnějšího dobíjení (vnější rozhraní pro dobíjení akumulátoru), ale i jako konvenční plně hybridní vůz (bez vnějšího dobíjení). Myslitelné jsou i varianty s výlučně spalovacím motorem či elektrickým pohonem.

Dynamika a sportovní charakter

Účinné technologie pohonu dokážou nabídnout extrémní dynamiku. Nové Cross Coupé demonstruje i tuto skutečnost excelentním způsobem. Ještě nikdy nebylo tak důsledně zkonstruováno všestranné vozidlo se sportovním charakterem, které by kombinovalo příkladnou hospodárnost s jízdní dynamikou, jež uspokojí i ty nejnáročnější řidiče. Cross Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. TDI nabízí vysoký točivý moment již od nejnižších otáček, přičemž maximální hodnoty 400 N.m je dosaženo již při cca 1600 min-1. Prakticky okamžitě se do akce mohou vložit také oba elektromotory se 180 N.m (vpředu), resp. 270 N.m (vzadu). Při plném zatížení všech vzájemně spolupracujících motorů poskytuje poháněcí soustava celkový maximální točivý moment 700 N.m. S touto hodnotou se studie nachází na úrovni současných vysokovýkonných sportovních vozů, přestože spotřebuje méně paliva než jakýkoli malý vůz!

http://www.youtube.com/watch?v=CmKfgiLy7V4