Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu také automobilka Volkswagen představila několik svých novinek. Pro čínský trh asi nejzajímavější a pro český trh naopak méně známý model VW Lavida se představil ve faceliftované verzi, která se více podobá evrops
Sedan s názvem VW Lavida se představil automobilovému trhu již v roce 2008 na adaptaci podlahové plošiny evropských modelů VW Golf / Škoda Octavia / Audi A3. V roce 2010 se pak čínskému trhu představila elektrická verze Volkswagen E-Lavida, která měla ukázat směr, jakým se bude do budoucna vyvíjet pohon u automobilů. E-Lavida má motor vpředu, akumulátory pro elektrický pohon umístěné vzadu, pohon předních kol a automatickou převodovku. Dojezd na elektrickou energii se dá předpokládat okolo 130 km. Nový Volkswagen Lavida se po stylistické stránce hodně podobá stávající verzi evropského VW Passat VII.. Karoserie je ale o trochu menší. VW Lavida má tříprostorovou čtyřdveřovou karoserii, která je na čínském trhu velmi oblíbená. Proto automobilka Volkswagen sází již na vyzkoušený a oblíbený model a ten nijak extrémně nemění. Není se také čemu divit, VW Lavida se od poloviny roku 2008 prodalo přes 700 tisíc kusů.
Pod kapotou by se měly objevit tři pohonné jednotky prozatím nespecifikovaných parametrů. Po stránce techniky a výbavy se též nic podstatného nezměnilo od modelu z roku 2008. VW sází na bezpečnost a model Lavida tak skýtá bohatou základní výbavu v podobě ABS, ESP a dvou předních airbagů. Volkswagen Lavida sdílí v Číně stejnou úlohu jako model Škoda Octavia v Evropě i přesto, že se na čínském trhu objevují ještě modely Bora a Jetta. Volkswagen Lavida patří na čínském trhu k stálým prodejním artiklům a facelift z tohoto roku má další prodeje pouze podpořit. V žádném případě se nedá očekávat, že by se model Volkswagen Lavida dostal na evropský trh.