Audi a MICHELIN opět vyhrály nejznámnější vytrvalostní závod na světě 24 hodin Le Mans, když použily hybridní technologii dieselu a elektrického pohonu.
Hybridních technologie Audi v motorsportu
Je to již šest let, kdy na stupních vítězů v závodu 24 hodin Le Mans stanul vůz s dieselovým pohonem, který představily společnosti MICHELIN a Audi. Tyto dvě firmy opět vyhrály nejznámnější vytrvalostní závody na světě, když použily hybridní technologii dieselu a elektrického pohonu. André Lotterer, Marcel Fassler a Benoît Tréluyer vyhráli 80. ročník s vozem Audi R18 e-tron quattro.
MICHELIN vítězí v Le Mans
Jako vítěz zahajovacích 24 hodin Le Mans v roce 1923, měl MICHELIN jasný cíl pro pokračování o 80 let později: podpořit dva ze svých partnerů Audi a Toyotu v jejich snaze o zviditelnění hybridních technologií v motoristickém sportu. Odpovědí byla zbrusu nová řada pneumatik MICHELIN ‘slick/intermediate’ pro prototypy LMP1.
Společné vítězství Audi/MICHELIN od roku 2000, znamenalo pro MICHELIN 15 vítězství v řadě na těchto závodech od roku 1998.
Michelin a budoucnost motorsportu
Uplynulý víkend byl rovněž svědkem položení základů budoucnosti motorsportu. Futuristický prototyp Nissan-DeltaWing se zapojil do závodů 24 hodin Le Mans v tzv. “pokusné” kategorii.
Pro obutí tohoto jedinečného vozu, vyrobili inženýři MICHELINu revoluční přední obutí. Pouze 10 centimetrůl širokou a 5 kilo vážící pneumatiku, která vydrží dvakrát tolik co standardní pneumatika a zároveň je schopná jet i rychlostmi přes 300 kilometrů v hodině.