Šestá generace světového bestselleru Golf se po třídveřové a pětidveřové verzi a Golfu Plus dočkala čtvrtého provedení kombi s tradičním označením Golf Variant. Inovace vnějšího i vnitřního vzhledu, stejně tak jako použití nejnovějších technologií by mělo
Design exteriéru nového Golfu Variant
Zepředu se nový Golf Variant od svého předchůdce liší novým nárazníkem, maskou chladiče, víkem motoru a upravenými blatníky
a světlomety. Všechny nové prvky byly přejaty z šesté generace klasického Golfu. Na rozdíl od předchozí generace již neurčuje vzhled přední části chromovaná mřížka chladiče, ale nové horizontální linie se spodní částí předního nárazníku vždy v barvě vozu. U verze Highline ozvláštňují vzhled mřížky chladiče a spodního otvoru pro přívod vzduchu chromové lišty a chromem jsou orámované i mlhovky s funkcí statického přisvěcování do zatáček. Zadní část nového Golfu Variant si zachovává nezávislý vzhled předchozí generace, který byl modifikován elegantnějšími zadními světly a nárazníkem v barvě vozu. Verze TDI a TSI se dají od ostatních odlišit koncovkami výfuků, které jsou vytaženy pod nárazníkem. Volkswagen navíc pro nový Golf Variant navrhl novou řadu kol z lehkých slitin.
Interiér nového Golfu Variant
Při svém představení minulý rok na podzim sklidila šestá generace Golfu velkou chválu za vysoce kvalitní zpracování. V interiéru se jedná především o nový vzhled přístrojové desky, kterým vůz překračuje hranice mezi třídami. Nová grafika rychloměru, otáčkoměru, multifunkčního displeje a nový tříramenný volant známý z Passatu CC dávají také Golfu Variant punc luxusu a kvality. Do palubní desky bylo dále integrováno nové ovládání klimatizace, inovovány byly i potahy sedadel, které jsou nyní pro všechny modely Golf sjednoceny. Řidiči budou nově k dispozici také dva asistenční systémy: automatický parkovací asistent Park Assist a zpětná parkovací kamera Rear Assist. Ve volitelné výbavě i nadále zůstává populární panoramatická prosklená střecha.
Motory nového Golfu Variant
Nový Golf Variant bude k dispozici se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Všechny motory splňují emisní limit Euro-5. Základním zážehovým motorem bude jednotka o objemu 1,4 litru s výkonem 80 koní, po kterém následuje jednotka 1.6 o výkonu 102 koňských sil. Tento agregát na konci roku 2009 nahradí nová motorizace 1.2 TSI (77 kW / 105k). Benzinové motory TSI (s výkony 105, 122 a 160 koní) a oba turbodiesely (TDI s výkony 105 a 140 koní) mohou být na přání dodány s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Zcela novým motorem pro Golf Variant je agregát 1.6 TDI (77 kW / 105 k). Stejně jako silnější jednotka 2.0 TDI se motor vyznačuje velmi tichým chodem, nízkými emisemi (119 g/km CO2) a minimální spotřebou (4,5 litru na 100 kilometrů). V porovnání s předchozím provedením 1.9 TDI tak zákazník uspoří 0,7 litru nafty na 100 km. Motor 2.0 TDI s technologií vstřikování paliva common rail s výkonem 140 koní udělí Golfu Variant maximální rychlost 210 km/h. Průměrná spotřeba se však zastaví na pouhých 5 litrech na 100 km a emise CO2 na 132 g/km.
Úspornost zážehových motorů Volkswagen ilustrují hodnoty platné pro jednotky 1.4 TSI. Jejich spotřeba 6,3 (122 k) a 6,4 (160 k) litrů na 100 kilometrů je staví na stejnou úroveň jako je již velmi úsporný základní agregát s výkonem 80 k. Pokud si zákazník objedná motory TSI s dvouspojkovou převodovkou DSG, dostanou se hodnoty spotřebovaného paliva dokonce na 6 litrů na 100 km (139 g/km CO2) pro TSI 90 kW / 122 k a na 6,1 litru na 100 km (143 g/km CO2) pro TSI 118 kW / 160 k. Golf Variant se tak se svými motory stává jedním z nejúspornějších a nejčistších kombi na světě.