Leon je strategickým vozem pro mezinárodní expanzi značky SEAT a přispěje ke zvýšení produkce závodu Martorell, kde se již vyrábí rozmanité varianty modelů SEAT Ibiza, Altea a Exeo společně s Audi Q3.
Nový model vstupuje do segmentu kompaktních vozů, který se podílí 38 % na celkovém prodeji osobních vozů v Evropě. Zároveň usiluje o zopakování úspěchu Ibizy, aby se tak stal druhým pilířem růstu značky SEAT.
Výroba nového Leonu je také skvělou zprávou pro zaměstnance. Nový model je zárukou pro 1600 pracovních míst v závodu Martorell a pro více než 6000 míst u dodavatelů. V budoucnosti by mohlo představení dvou nových karosářských variant Leonu vytvořit příležitosti k přijímání nových zaměstnanců.
Dr. Andreas Tostmann, výkonný viceprezident zodpovědný za výrobu, prohlásil, že “s novým Leonem jsme zvýšili produktivitu o 10 % a stali se flexibilnějšími, čímž jsme zaručili optimalizaci výrobních nákladů”. Dr. Tostmann také vyzdvihl skutečnost, že “800 milionů eur investovaných do nového Leonu upevnilo naše vedoucí postavení největšího průmyslového investora do výzkumu a vývoje ve Španělsku,” a dodal, že “Leon reprezentuje společně s Ibizou podstatu značky SEAT. Je to vůz, z něhož vyzařuje síla, preciznost a kvalita”.
Kompletní rodina modelů pro všechny skupiny zákazníků
SEAT nyní spustil výrobu pětidveřové verze Leonu, jejíž prodej bude zahájen koncem listopadu v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Vstup na český trh bude následovat v lednu 2013. Příští rok se objeví také třídveřový model a verze kombi (obě budou vyráběny v závodu Martorell), s nimiž se rodina vozů Leon poprvé rozroste na tři členy a stane se tak atraktivnějším a všestrannějším modelem, který osloví širší skupinu zákazníků. Celkový prodej Leonu včetně prvních dvou generací činí od roku 1999 1,2 milionu vozů.
S Leonem kulminuje produktová ofenziva značky SEAT, která nemá v její historii obdoby. V uplynulém roce představil SEAT nový model každých čtvrt roku: malý městský vůz Mii, nejprodávanější Ibizu, znovuzrozené Toledo a nyní třetí generaci Leonu.
Platforma MQB, technika pro ještě větší konkurenceschopnost
Nový SEAT Leon používá nejnovější techniku koncernu Volkswagen na základě modulární platformy MQB pro vozy poháněné motorem uloženým vpředu napříč. Výsledkem je výrazné zkrácení doby výroby v porovnání s druhou generací Leonu. Nová platforma navíc nabízí větší flexibilitu umožňující výrobu tří verzí Leonu společně s modely Altea, Altea XL a Altea Freetrack na stejné montážní lince. SEAT rovněž upravil výrobní procesy, aby zajistil nejvyšší úroveň preciznosti a kvality používáním nejnovější generace technologií, jako je laserové svařování a měření nebo tváření za tepla včetně tvrzení.
Nový designérský styl, průkopnické technologie
Nový Leon je prvním sériově vyráběným vozem s novým designérským stylem značky SEAT, který signalizuje enormní krok vpřed pro španělskou automobilku. Leon je vybaven rozmanitými průkopnickými technologiemi, které zvyšují úroveň bezpečnosti a umožňují připojení přenosných elektronických přístrojů. Vůz je také o 90 kilogramů lehčí a o 52 mm kratší než předchůdce, přestože nabízí prostornější interiér.
Nabídka šesti zážehových a čtyř vznětových motorů je dostatečně široká, aby oslovila všechny skupiny zákazníků. Leon je zároveň prvním vozem s integrovanými LED světlomety LED. K mimořádné hospodárnosti nového Leonu přispívá systém start/stop – i díky němu nový Leon spotřebuje v průměru o 15 % méně paliva než předchozí generace.
Nový Leon bude mít ve své výbavě celou řadu inovativních technologií z oblasti bezpečnosti a konektivity, z nichž některé jsou v této třídě naprosto ojedinělé.
[jwplayer mediaid=”3859″]