Velmi rozšířeným typem auta pro tuning je VW GOLF. I u MiLiče padla volba právě na tento model čtvrté generace z roku 1999, a zhruba rok trvaly práce, kdy se z vraku stala „Chokleta“.
VW Golf IV „Chokleta“
Prvním MiLičovým vozem se stal Volkswagen Golf čtvrté generace, a hned od začátku bylo jasné, že nezůstane jen u tuctového auta. Více méně stylingové práce na voze trvaly přibližně rok a nejvíce s projektem pomohli nejbližší, táta a děda. Ti se také stali největšími kritiky již při stavbě Choklety, jak si ji majitel pojmenoval.
MiLičův Styling
Jak velí poslední trend tuningové scény, co možná nejvíce využít tvarů samotného vozu a pokud možno, zapomenout na spoilery. Hlavním vzorem se stala americká verze oblíbeného Golfu IV. Tímto směrem byl upraven přední nárazník s originální lištou bez výkroje pro RZ, bílá poziční světla a v přední části vozu byl zavařen prolis znaku doplněný o dvoulamelovou masku FK. Klasická halogenová světla nahradily xenony, zrcátko spolujezdce povyrostlo a zadní nárazník včetně světel šel do US verze. Bez povšimnutí nezůstaly ani páté dveře, kde zmizel znak a klika. Vše doplňuje hnědá metalíza, kterou lakoval Igor Sarudi.
Zpět kanály
Důležitým prvkem každého natuněného auta jsou i kola. Zde na auto majitel použil osmnáctky DARE RS vpředu osm palců a vzadu devět a půl. Ale jak jsme se dozvěděli, změna je život a na Chokletě se opět objeví „kanály“. K zemi ji MiLič spustil pomocí stavitelného podvozku JOM o jeho maximum a nové dal i přední třmeny s těhlicemi z benzínové verze 1,8T 110kW. Nezapomněl ani na nalakování nápravy, ramen, těhlic či stabilizátoru do červeno hnědé barvy. Podvozek nově ochráněn proti korozi a nalakován do černé lesklé barvy. Motor o výkonu 115 koní byl dokonale očištěn a včetně převodovky nalakován do černého matu. Ostatní drobnosti opět dostaly červenohnědé lakování a vše doplňují plasty v barvě vozu obohaceny pinstriping. Ve vybroušeném a lakovaném prostoru dobře vynikají zlacená víčka nádobek.
Nový interiér
Velký kus práce odvedl MiLič i v interiéru. Velká část interiéru je z alkantary. Strop, sloupky, zadní plato, gumy kolem dveří byly dány do černé, kterou na výplních dveří, středovém tunelu a spodní části palubní desky doplňuje skořicová. Přední sedačky z dvojkové Fabie RS a zadní sedačky jsou v kombinaci černé koženky a již zmiňované skořicové alkantary. Naopak lakované do černého polomatu jsou madla dveří, rámečky kolem stropní lampičky, popelníku a 2dinového Piooneru, který se stará o ozvučení vozu. Zajímavostí jsou i budíky z US verze v mílích. Vše doplňují pochromované drobné díly (mřížka ofuku čelního skla, ofuk bočních oken, stropní madla, kryty pásů, kryty pojezdů sedaček, kryt nápojového držáku, rámeček klimatronu).
Mušky, mušky, tunerova láska
Také jsme se MiLiče zeptali, komu by chtěl ještě poděkovat a zda mu na jeho Chokletě něco obzvlášt vadí, ale nic s tím nemůže dělat. Jak už jsme v úvodu zmínili, nejvíce by chtěl poděkovat rodině a zvláště tátovi a dědovi. Doufám, že z kamarádů na někoho nezapomeneme, ale velký dík patří Petrovi Volencovi (Pipimu) za čalounění, Honzovi Burgetovi za pomoc při repasování motoru, Tomášovi Močárníkovi, Igorovi Sarudimu a prostě všem ostatním, kteří se na projektu „Chokleta“ podíleli. A co MiLičovi na jeho autě nejvíce vadí a co nesnáší? No přeci mušky na předním nárazníku.