V manufakturním stylu bude vyrábět nový model Volkswagen XL1 v Osnabrücku.
Volkswagen XL1 se tak stane nejúspornějším sériově vyráběným automobilem. Vize se stala realitou a spotřeba Volkswagen XL1 bude 0,9 l/ 100 km. Dvoumístný vůz dokáže díky hybridnímu systému s vnějším dobíjením překonat vzdálenost 50 km s čistě elektrickým pohonem.
Velká fotogalerie: Volkswagen XL1
Čistokrevný sporťák a šetřílek Volkswagen XL1
Konstrukčně se Volkswagen XL1 hlásí ke sportovním vozům. Váha XL1 je 795 kg a nízké těžiště, při výšce vozu 1153 mm, délce 3888 mm a šířce 1665 mm, tak představuje dokonalou aerodynamiku, kdy i Porsche Boxster je o 129 mm vyšší. I přes hospodárnost modelu je XL1 praktická v uspořádání karoserie a umožňuje tak cestujícím usednout vedle sebe jen s mírným přesazením. Volkswagen XL1 by měl být plnohodnotným automobilem pro každodenní provoz. Volkswagen XL1 se vyznačuje rekordně nízkou spotřebou emisí CO2 a to pouhých 21g/km, hybridním systémem s plug-in dobíjením. Základem Volkswagen XL1 je dvouválcový motor TDI (35kW/48k), sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG a lithium-iontový akumulátor. XL1 zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,7 sekundy a spotřeba XL1 je 0,9 l/100 km. XL1 dosahuje rychlosti až 160 km/h a po koncepční stránce XL1 představuje evoluční stupeň strategie „jednolitrového“ vozu značky Volkswagen nejen z hlediska spotřeby, ale i neobyčejným vzhledem.
Velká fotogalerie: Volkswagen XL1
[jwplayer mediaid=”3996″]