Nový Volkswagen Golf opět hledí sebevědomě vpřed. Z výrobních linek po celém světě sjíždí již necelých osmatřicet let a číslo vyrobených kusů atakuje hranici třiceti miliónů.
VW Golf VII
Sedmičkový Golf vstoupil na scénu dosti sebevědomě, a my jsme dostali možnost otestovat jeho kvality. Ač dost kritiků tvrdí, že šestka je spíše facelift pětky a se sedmičkou to vzali u Volkswagenu opravdu od podlahy. Nová podvozková platforma MQB s pozměněnou výrobou karoserie posouvají nový Golf o pořádný kus dále. U VW nezapomněli ani na nové motory, nebo i přitažlivější interiér.
Karoserie nového Golfu působí na první pohled menší, než ve skutečnosti je. To má na svědomí celková výška, která je o necelé tři centimetry nižší. Tím se snížilo těžiště, a ve spojení s lehčí karoserií se výrazně zmenšilo naklánění vozu. Na lepších jízdních vlastnostech se též podílí i naladění podvozku. Zde si můžete objednat nastavitelné odpružení a u verzí od 90 kW i víceprvkovou nápravu.
Pro sedmičkový Golf je připraveno osm nových motorů. Z benzínových si zákazník může vybrat ze dvou obsahů 1,2 TSI (63 a 77 kW) a 1,4 TSI (81, 90 a 103 kW). I u dieselových jsou dva obsahy 1,6 TDI (66 a 77 kW) a silnější 2,0 TDI (110 kW). Motory jsou nyní více nakloněny dozadu, čímž zlepšují rozložení hmotnosti. U motoru 1,4 TSI (103 kW) je za příplatek systém vypínání dvou válců ACT a má uspořit až 0,5 litru benzínu na 100 km.
Velké změny doznal interiér. Počínaje pohodlnými sedáky, konče například páčkami pod volantem. V novém Golfu nenaleznete klasickou ruční brzdu, ale pouze v elektronické podobě. Přístrojovou desku, která je natočená mírně k řidiči, doplňují plochy v černém klavíru. Velmi příjemně v ruce působil i volant, který je ve spodní části rovný. Nezvětšil se jen interiér, ale o 30 litrů si polepšil i zavazadlový prostor, který nyní má 380 litrů
VW-scene.cz testuje
My jsme měli k dispozici naftovou motorizaci 1,6 TDI s výkonem 77 kW. Již po nastartování slyšíte charakteristický zvuk koncernového dieselu a hned po prvních kilometrech bylo znát, že technikům šlo spíše o spotřebu, než dynamičnost. Na potřebě kolem pěti litrů se svým způsobem podílí i dlouhé převody.
Řízení vozu bylo přesné a i po Praze byla jízda poměrně komfortní. Ovládací prvky byly dobře ovladatelné z místa řidiče a včetně volantu, který se začíná v počtu ovládacích prvků podobat tomu z formule. Ale abychom jen nechválili, pokud chcete vozidlo, do kterého něco naložíte, počkejte do příštího roku, kdy vyjede nový VW Golf Combi.
Pokud shrneme naše pocity z testu, je karoserie líbivá, velká škála motorů, ze kterých si každý vybere. Interiér působí velmi příjemně a i základní cena na 340 tisících je příznivá. Je v ní již sedm airbagů, klimatizace, rádio, elektricky ovládaná zrcátka a okna, palubní počítač, ESP, start-stop či XDS.