První generace modelů Volkswagen Scirocco se vyráběla v letech 1974 až 1981. Design vozu vytvořil Giorgio Giugiaro a v roce 2008 si ho pořídil Jájín a jak říká „láska na první pohled.
Říká mu Červenej
Volkswagen Scirocco není prvním Jájínovým vozem. Po Seatu Ibiza a trojkovém Golfu na doporučení mamky zakoupil VW Scirocco, a jak sám říká, byla to láska na první pohled. Ač se vůz svým datem výroby 1987 blíží ke kategorii veteránů, je stále oblíbeným typem i pro tunery.
Volkswagen Scirocco edice GT
Červenej, jak ho Jájín pojmenoval, skrývá pod kapotou řadový čtyřválec DOHC o obsahu 1781 ccm a výkonu 98 kW. Vůz se rozpohybuje za 6,3 sekundy z nuly na 100 a nakonec dosáhne maximální rychlosti 230 km/h. K těmto parametrům pomáhá jak Jájín uvádí upravený pátý vstřik, který se spíná manuálně na obohacení směsi a o dostatečné množství čerstvého vzduchu se stará zvětšené sání s váhou vzduchu a filtrem od KW. U motoru nebyl opomenut ani výfuk. Odstraněn byl katalizátor, středový a koncový díl výfuku Supersprint je doplněn o závodní svody. Nesmíme ani opomenout sníženou hlavu, vačkový hřídel z KR vše doplňuje motor v černém klavíru zasazený do červeného motorového prostoru.
Každé tuningové auto má ležet na zemi a v blatníkách hezká kola. Jájín u svého Scirocca použil stavitelný podvozek firmy JOM (předek -80mm zadek -60mm) s tvrdšími silenbloky powerflex. Přední brzdy jsou 239mm velké. Čtrnáctipalcová kola PowerTech (přední J8 ET10 zadní J9 ET10) jsou obuté do Continental FR ContiSportContact (přední 195/40 r14 zadní 195/45 r14).
Auta staršího ročníku si zaslouží i velmi citlivé úpravy na karoserii. Jájin nechal karoserii v původním sériovém stavu a pouze odstranil zadní křídlo. Zatím vozidlo zdobí červená folie, a v plánu je červený celolak.
Asi nejvíce změn doznal interiér. Volant 320mm, řadička/ručka na zakázku, červeně podsvícená s nápisem Scirocco, čalounění eko kůže, sedačky skořepinové potažené černou koženkou od výrobce OMP, bezpečnostní pásy 4bod Sparco a zadní sedačky přečalouněné do koženky. Audio soustava se skládá z autorádia Pioneer DEH-55BT, zesilovače monoblok Audison LRx 1.400 výkon 900W RMS na 1ohm + 4-kanál Audison LRx 4.300 výkon 4x65W RMS, repro přední Hertz HKS 165, repro zadní Hertz HCX 690, subwoofer 2x hertz ES250D, kabeláž Dragster 50mm2.
Lucka toleruje Červeného
Ještě nám Vladimír řekl „další úpravu plánuji celolak a to na nějakou krásnou červenou.Dále plánuji koupi vysněných koleček Schmidt th-line“ a nakonec dodal „chci poděkovat přátelům, kteří mi se spousty problémy pomohli a pak také drahé polovičce Lucince, která Červeného toleruje i přesto, že místo pěkného víkendu jsem na dílně.“
Foto: Jan Moravec