Čeští úpravci vždy nějaký ten čas vyčkávají, až klesne cena jejich vysněných aut, aby je mohli zakoupit a pořádně se na nich vyřádit. Začít řezat do 6. generace, za kterou jsem právě vyplázl třičtvrtě mega se nikomu zrovna moc nechce, a ani se nedivím. Za
Filip Jirásek, majitel tohohle kousku má rád koncernová auta a tak není divu, že se pustil právě do úprav Golfa. Jejich vývoj nebyl ale jednoduchý. Už od prvních změn se Filip stále ujišťoval, že to není úplně ono a tak jednotlivých verzí postupem času přibývalo. Na předku se vystřídaly čtyři nárazníky, interiér putoval celý ven dokonce 5x a volba kol byla nejsložitější. Postupná selekce kombinace podvozku a kol vedla k šesti verzím. Není tedy divu, že tahle představovaná, snad už konečná, verze je tím, k čemu Filip léta směřoval. A udělal rozhodně dobře.
Určitě jste si už na letošních tuningových srazech všimly, že se úpravy stáčejí k decentním, někdy až skoro k nenápadným směnám karoserie. Divoké bodykity minulých let se objevují stále méně. To, co se ušetří na extrémnosti úprav karoserie se přesouvá na kola, podvozkové části a také interiér. Tento Golf obléká přední nárazník firmy Dietrich, která naroubovala design 5. generace nejsilnější verze R32 na tvary vhodné pro generaci čtvrtou. A padne perfektně, jak by také ne, když je vyroben z plastu a ne z laminátu. Zadní nárazník a stříška dveří jsou už originálem z produkce automobilky právě na verzi R32 stejné generace, jako vlastní Filip. K jeho spokojenosti ještě chybí nástavce prahů, které se na autě objeví co nevidět. Další úpravy karoserie se odráží v koženém převleku kapoty, předních světlech s xenony, zadních lampách Hella a největší vychytávce – znaku VW na dveřích kufru. Ten totiž pochází z 5. generace a je v něm schované kompletní otevírání a přístup do zavazadlového prostoru. Věřte mi, že instalace celého mechanismu nebyla procházka růžovým sadem, ale díky Filipově zručnosti vše funguje báječně. Změnou proti sérii je také ztmavení oken, které obstarala firma 3M. Celá upravená karoserie je zabalena do světle modrého odstínu LW5Z.
Pod kapotou tluče dieselové srdce s up-gradovaným výkonem rovných 95kW, což se výrazně přiblížilo ke 130 koňové verzi. Základ měl koní jen 90. Na motorovém prostoru má Filip ještě hodně práce, zatím jej zdobí jen otevřený vzduchový filtr KN a saze odcházejí ničím nebržděny do duplex výfuku.
Jak jsem už zmínil výše, dnes, více než dříve, záleží na volbě kol a je jedno, jestli se rozhodnete pro velký průměr, nebo šíři. Filip dal přednost šíři a namontoval 18-palcové leštěné ráfky Keskin KT-1. Vpředu se chlubí 9 palci, vzadu dokonce 10-ti. Proto nepřekvapí ani rozměry pneumatik Dunlop. Na přední ose se otáčí 225/40 a na zadní dokonce 245/35. O zamezení škrtání pneu o lemy blatníků se stará stavitelná podvozek Supersport. Up-grade brzdové soustavy zase zajišťují vrtané kotouče Brembo a destičky Ferodo.
Zatím poslední evolucí interiéru se stala verze VW Sport v luxusní béžové kůži. Doplňuje jí kožený tříramenný volant, hliníkové pedály z verze GTI a dřevodekor na hlavici řadicí páky a středovém tunelu. V něm se prsí navigace DX s funkcí TV. Ta je napojena na changer, zesilovač a skupinu reproduktorů v zadním platě a předních dveřích. Hifiaparatura je stále ve fázi vývoje, takže i zde se dočkáme určitě další evoluce. Stropnici pokryl černý odstín.