Nissan si pro nás pomalu ale jistě připravuje druhou generaci své vlajkové lodi mezi rychlými vozy. Čekají nás pouze změny v pohonném systému, nebo se dočkáme zcela předělaného vozu, který již nebude kupé?
Nissan udělal se svým modelem GT-R opět díru do světa. Po modelech Skylinu a 350 respektive 370Z se jednalo o další pořádně svižné auto, které si u zákazníků velice rychle nalezlo oblibu. Nissan se proto rozhodl, že bude s modelem pracovat a připravuje si pro nás novinku v podobě druhé generace vozu.
Zatím ovšem ohledně novinky přicházejí spíše znepokojivé zprávy. Už nyní je jisté, že dvakrát přeplňovaný šestiválec bude součástí hybridního pohonu, stejně jako je tomu i u jiných sportovních vozů od velkých asijských automobilek Hondy a Toyoty. Ovšem hybridní pohon je to nejmenší, co by se mohlo stát.
Podle informací Australského magazínu Motoring, který se odvolává na zdroj z R&D Nissanu, byl vývoj vozu přesunut do Evropy a USA a to z jednoho jediného důvodu. Vůz by totiž měl pozbýt veškeré prvky designu kupé a měl by se z ně stát plnohodnotný čtyřdveřový sedan s řádně rozzlobeným, a zároveň k životnímu prostředí šetrným čertíkem pod kapotou.
To by znamenalo, že bychom měli na světě nového konkurenta pro BMW M3 a možná i M5. Důvodem tohoto kroku je vyšší zájem o sportovně laděné sedany než vozy kupé a tím navýšení zisků. Navíc by z tohoto modelu mohl Nissan velice jednoduše udělat sportovní sedan od Infinity, které již tyto ambice mělo, ale svůj projekt Eau Rouge nakonec do zdárného cíle nedotáhlo.
No uvidíme, zda se tyto informace ukážou jako pravdivé či nikoliv. Momentálně si však u Nissanu nemůžeme být ničím jistí. Jeho snahy o co největší minimalizaci nákladů a ziskovost po odchodu de Nysschena a Palmera totiž vyplodily mnoho “zajímavých“ projektů.