Kde spočívá budoucnost automobilů? Volkswagen má zcela jasno. V minimální spotřebě a designu,  který jako by z oka vypadnul vozítkům budoucnosti z 50. Let.

Volkswagen se i díky Ferdinandu Piechovi dočkal hned několika velice zajímavých vozidel, které vzbuzují emoce a mohou se chlubit přízviskem nej. Díky němu jsme se dočkali úžasného Phaetonu, který se vyrábí více jak 12 let a stále je v prodeji, nebo Bugatti Veyronu, který měl být před deseti lety ukázkou maximální možné automobilové techniky. Objevilo se však i vozítko Lupo3L, které na to šlo od lesa. Mohlo se totiž chlubit nejnižší spotřebou na světě. V letech 1999 až 2005 představovalo tu nejvíce ekonomickou variantu, po které mohl zákazník sáhnout. Jeho spotřeba totiž nedosahovala ani tří litrů na sto kilometrů.

tevwxl23_55dd5f9a81e79

Na tento model se snažil navázat i modernější kolega, který dotáhl umění minimalizace spotřeby opět na novou úroveň se svou spotřebou 0,9 litrů na sto kilometrů. Jeho název je Volkswagen XL1 a jedná se o vůbec nejekonomičtější sériově vyráběný vůz. Tedy ono nejde o nikterak velkou sérii, celkově má být vyrobeno jen asi 250 kusů. Můžeme tak na něj pohlížet tedy jako na ukázku mistrného ovládání automobilového inženýrství ze strany Volkswagenu.

tevwxl50_55dd5f9d01abd

Tento model je nejen úsporný, ale také velice zajímavý na pohled. Přední část vozu, která lehce připomíná model Scirocco je ještě v rámci mezí, ovšem pokud se podíváme na zadní část vozu, je jasné, že máme tu čest s velice zvláštním vozítkem. Krytá zadní kola a kapkovitý tvar napovídají, že se nejedná o jen tak ledajaký automobil.

tevwxl20_55dd5f9888e93

Cena vozu činí tři miliony korun a již nyní je polovina z 250 vozů zabrána. Pokud tedy toužíte po velice zajímavé sběratelské raritě, měli byste si honem rychle jeden exemplář zamluvit, protože vozů podobných XL1 svět prozatím noho neuvidí.