BMW se se svou íčkovou řadou snaží pokořit veškeré hranice. Nejen že i3 i i8 boří tabu co se týče designu vozů, oba mají i naprosto ekologickou technologii pohonu, dík které se jedná o maximálně šetrné a hlavně úsporné modely.
Ještě dál chce zajít i se svou novino s názvem i5. Okolo tohoto modelu panovalo velké množství spekulací, které se nejčastěji opíraly o úsporný hybridní sedan, čerpající svou technologii z i8, mířený především na rodiny a svou velikostí blížící se pětkové řadě. Ovšem nové informace tuto domněnku doslova rozcupovaly na kusy.
Vůz se nám sice představí až v roce 2020, ale již nyní se o něm mluví, jako by měl mít premiéru již zítra. Ptáte se proč až za tak dlouho? Odpověď v sobě ukrývá jednu z nově poodhalených zpráv. Automobil totiž bude využívat vodíkového pohonu. A právě kvůli technologii vodíkových článků přesunula automobilka premiéru vozu až na rok 2020, protože potřebuje technologii uchopit co nejlépe. Je zcela jisté, že také využije know-how a technologie Toyoty Mirai. Elektromotor, který bude z vodíku energii čerpat, by měl mít výkon 170 kW, ale více informací o něm nemáme.
Jak se zdá, milné byly i spekulace týkající se samotné podoby vozu, tedy sedanu. BMW i5 bude nakonec crossover, ovšem do jaké třídy bude spadat, také nevíme. Ve hře je střední třída i vyšší střední třída. Ovšem přihlédneme-li k nákladům na vývoj vozu, BMW se nejspíše spokojí se středně velkým SUV typu X3. To by však znamenalo, že se pustí do otevřeného boje s Audi, která momentálně pracuje na elektrickém SUV. Díky nejnovějším technologiím se lze domnívat, že vůz bude poskytovat pasažérům jedinečný jízdní komfort a cestování v tomto vodíkovém voze bude opravdovým zážitkem.
Kdy přesně se nám začne představovat podoba vozu, si nyní neodvažujeme tipnout. Ale jak to tak vypadá, budeme si ještě muset nějaký ten pátek počkat.