Německá automobilka v rámci reakce na aféru, která jí momentálně dost zásadně ovlivňuje, plánuje propouštění osob, nebo zkracování úvazku pracovníků na dočasné smlouvy. To se ovšem nelíbí závodní radě, která chce vytvoření více scénářů.
Právě propouštění či zkracování úvazků je krokem, ke kterému Volkswagen dříve či později dojít musí a to z důvodu akumulace většího množství finančních prostředků určených na placení pokut za přestupky, kterých se dopustil v aféře dieselgate. Tito lidé však okamžitě spadají do programu kurzarbeit vlády Angely Merkelové, který podporuje právě zkrácené pracovní úvazky a omezuje propouštění.
Automobilka se hájí tím, že momentální výhled na budoucí prodeje automobilů značky je dost nejasný a není jisté, a leccos naznačuje i globální pokles odbytu vozů značky, který momentálně nastal. Zároveň však jedním dechem dodává, že představenstvo automobilky dělá vše pro to, aby bylo zachováno zhruba 600 000 pracovních míst po celém světě.
Samotný šéf závodní rady Bernd Osterloh počátkem tohoto měsíce hrdě prohlásil, že skandál s emisemi prozatím pracovní místa v automobilce neohrožuje. To podle jeho slov platí jak pro kmenový personál, tak i pro osoby na dočasný úvazek. Zároveň však jedním dechem dodal, že budoucí vývoj prodejů automobilů nelze předvídat a tak vše ukáže teprve čas a především zájem zákazníků. Naštěstí poslední zprávy vydané samotným Volkswagenem hovoří o tom, že se aféra prozatím nikterak na prodejích a zájmu zákazníků o nové vozy neprojevila.
Zatím to tedy vypadá, že velké masové propouštění nehrozí. Aféra se ovšem teprve rozběhla a neustále na sebe nabaluje nové a nové problémy a její doznívání bude mít ještě poměrně dlouhého trvání.