Volkswagen představil úřadu KBA technická opatření, která upraví dotčené motory typu EA 189. V ČR začne celou situaci řešit koncem prvního čtvrtletí roku 2016.
Exklusivně se nám do rukou dostal záznam o tom, že v těchto dnech představil Volkswagen Spolkovému úřadu pro silniční provoz konkrétní technická opatření, pro motory, které byly ovlivňovaný podvodným softwarem, tedy pro motory EA 189 se zdvihovým objeme 1,6 a 2,0 litru. Volkswagen prohlásil, že díky těmto opatřením bude kompletně celá záležitost vyřešena. Opatření by mělo být technologicky co nejjednodušší, aby byl celý technický zásah co nejpřívětivější k zákazníkům.
U motorů o objemu 1,6 litru, bude před senzor hmotnosti vzduchu umístěn usměrňovač proudění, což je v podstatě mřížka, která uklidní proud vzduchu před senzorem, díky čemuž bude měření mnohem přesnější a bude tak moci být nastaven optimální spalovací proces. K tomu bude navíc aktualizován software celého vozu a dohromady tak celá úprava zabere nanejvýš hodinu a půl.
U motorů s objemem 2,0 litru, bude provedena pouze aktualizace softwaru, díky čemuž se servisní čas protáhne maximálně na půl hodiny.
Cílem všech těchto opatření bude, dosažení požadovaných emisních norem a to při zachování výkonu motoru a jízdních vlastnostech vozidla. U některých modelových variant však nebyla tato technická opatření testována, není ještě nic definitivní a postupy se mohou změnit. Podle Volkswagenu však nyní existují plány pro řešení problémů u většiny modelů a variant.
Čeští řidiči budou hromadně svoláváni do autorizovaných servisů Volkswagen, Škoda, SEAT, ke konci prvního čtvrtletí příštího roku. Technické úpravy se podle slov Volkswagenu, budou provádět rychle a s co největším ohledem na zákazníka, který by, jak už jsme uvedli výše, neměl v servisu ztratit půlku svého života.