Tuto středu to bude přesně 25 let, co se Škoda Auto dostala pod křídla koncernu Volkswagen. Jak si za těchto 25 let stojí a je vůbec Volkswagen tím správným majitelem? Na to se nyní pokusíme nalézt odpověď.
Ztracená tradice
I v dnešní době se najdou zlé jazyky, které absolutně odmítají německého majitelé naší tradiční automobilové společnosti, která patří mezi jedny z mála opravdu ryze českých značek. Zastávají ten názor, že se jedná pouze o jasnou vizitku toho jak je náš stát schopen hospodařit se svým majetkem, a že Škodovky měla zůstat v našich vlastních rukou, protože nyní je více německá, než česká.

Jen vzpomínka
Tato tvrzení jsou do jisté míry pravdivá, ale musíme nahlížet více do budoucnosti a zamyslet se nad tím, že pokud by se vláda před 25 lety nerozhodla pro tento krok, mohla ze škodovky zůstat sice našel, ale velmi smutná vzpomínka, na kterou by se dívalo mnohem hůře, než na nynější stav Škodovky v rukou Volkswagenu, kde se jí opravdu daří.

Statistika mluví jasně
Dokazuje nám to statistika, na které můžeme jasně vidět, že Škoda Auto se během 25 let dostala k pomyslnému žebříku úspěšnosti v automobilovém průmyslu, po kterém pomalu ale jistě stále stoupá vzhůru. Před čtvrt stoletím se Škodovka podílela na výrobě celého koncernu 5,5%. V dnešní době se tento podíl pohybuje na více jak dvojnásobné úrovni přes 10% a neustále stoupá.

Octavia
O start úspěšnosti celé společnosti, se postaral především model Octavia, který znamenal jasný průlom v modelové nabídce. Tuto senzaci ještě více nadzdvihl model RS, který po mnoha letech čekání umožnil obyčejnému člověku opět usednout do sportovně laděného vozu, ve kterém si naplno vychutná požitek z jízdy.

Od té doby, modelová nabídka jen rostla, a inovovala se. Jasným důkazem toho, kam až se společnost dostala je nejnovější řada modelu Superb, který jasně dokazuje to, že Škoda již není značka, která chce hrát druhé housle.