Během rozběhlé aféry, jste si zcela jistě vzpomněli i na samotné majitelé vozů, kteří si v podstatě od Volkswagenu koupili něco, o čem jim bylo tvrzeno, že si kupují něco zcela jiného. Tím myslíme to, že si zákazník automobilky zakoupil vůz, který měl mít určitě parametry produkce emisí, které se ovšem zcela lišili od reálu. V té souvislosti pak prodejní cena vozu klesla, došlo také k morální újmě z toho důvodu, že majitel vozu více zatěžoval životní prostředí, než měl v plánu a navíc bude muset nyní trávit svůj vlastní čas ježděním do autoservisu, kde by mu měl být vůz předělán tak, aby bylo vše v normálu.
To všechno jsou v podstatě mínusové body pro řidiče, díky kterým dochází k jeho nečekaným výdajům. A právě tato problematika představuje pro Volkswagen další vážnou hrozbu, protože mu prostě hrozí nejrůznější žaloby ze strany zákazníků, kteří v podstatě nakupovali zajíce v pytli.
Zatím co se evropské vody touto problematikou příliš nečeří, v USA je situace zcela odlišná. Automobilka si nyní dokonce najala specializovaného právníka, který by jí měl spravedlivě a efektně vykalkulovat částku na odškodnění všech, kteří podávají žalobu a těchto žalob je již více než 500 a to velmi často i ze strany celých skupin sdružujících poškozené majitele vozů od Volkswagenu.
Automobilku navíc v USA vyšetřuje tamní ministerstvo spravedlnosti a problémy se valí také ze stran nejrůznějších společnosti pro ochranu životního prostředí. Momentální odhady celkových nákladů na zažehnání problémů jménem Dieselgate, které zahrnují nejrůznější pokuty, reparace a další náklady, se odhaduje již na více jak jeden bilion korun. To není vůbec zanedbatelná částka ani pro tak velkého giganta jako je koncern Volkswagen. Jak se celá situace bude dále vyvíjet, budeme dále sledovat.