Nový šéf automobilky Volkswagen Matthias Müller si při nástupu do své funkce stavil hned několik cílů. Samozřejmě většina z nich je spojena s aférou Dieselgate, ovšem mezi těmito krátkodobými cíli vykukovali také ty dlouhodobé. Jak se na situaci po čtvrt roce dívá Müller nyní a jaké plány hodlá dále plnit? Tak na to se nyní podíváme.
Zaměstnanci
Müller správně tuší, že aby celý koncern dobře fungoval je potřeba oddělit zrno od plev a proto již v minulosti celý koncern prošpikovaly řady vyhazovů, kárání a podmínek. Ovšem Müller stále ještě není spokojen a proto prozradil, že bych chtěl zapracovat na celkové kultuře chování a vystupování zaměstnanců společnosti. Tedy myšleno zaměstnanců na vyšších pracovních pozicích. Podle Müllera je zapotřebí, aby zaměstnanci uměli vyřknout své chyby nahlas. To by jim mělo získat zpět kuráž, kreativitu a podnikatelský duch.

Dlouhodobá strategie
Dalším cílem Müllera je pozměnit dlouhodobou strategii společnosti. Zatímco poslední roky šlo Volkswagenu především o co největší růst a získání titulu největšího světového producenta vozů, nyní se automobilka bude muset uskromnit a dbát především o udržitelný rozvoj.

Sedrano
Müllerova slova potvrzují také jeho činy. Již před několika měsíci si Volkswagen najal stratéga Thomase Sedrana, který předtím působil u GM a také má na svědomí úspěšnou strategii Drive Opel 2022. A právě on by měl být tím, kdo vytrhne Volkswagenu trn z paty, tedy spíše navrhne strategii, jak si to Volkswagen sám zařídí. Tato strategie je v těchto dnech netrpělivě očekávána. Do jisté míry totiž prozradí budoucnost některých modelů a dotkne se také tuzemské automobilky Škoda Auto.

Pro Volkswagen je momentálně co nejlépe ustát smršť pokut, sankci a žalob, které na něj čekají a pak se uvidí, kolik prostoru zbude na rozvoj, či případné živoření.