Před nějakým časem jsme vás informovali o plánované studii automobilky Škoda, která bude jakousi předpovědí podoby novinky jménem Kodiaq. Před čtrnácti dny nám automobilka ukázala jen skici. Nyní máme k dispozici i mnohem více informací a také video.
Podoba automobilu se od počítačových skic příliš neliší. Automobil je hranatý a najdeme na něm tolik ostrých hran a zlomů, že by měl jeden strach vůbec se jej dotknout. Je to ovšem pochopitelné, protože tento trend drží automobilka i u ostatních modelů a odborníci i zákazníci tuto designovou cestu jen kvitují.
Automobilka samozřejmě dál upozorňuje na to, že vůz je pouhým cvičením designérů, ovšem není zde důvod, proč by plánované SUV nemohlo vypadat, až na několik detailů, stejně, jako tento koncept. Daleko zajímavější by ovšem bylo, pokud by automobilka zůstala i pohonné jednotky, která dřímá právě v tomto konceptu.
Použít jednotné číslo, pohonná jednotka, je ovšem trochu chybou. V konceptu totiž nalezneme hned tři agregáty. Základní pohonnou soustavu představuje základní spalovací motor, tedy přeplňovaný, zážehový čtyřválec 1.4 TSI o výkon 115 kW a točivým momentem 250 N.m. Ten je podporován elektromotor s trvalým výkonem 40 kW a dalšími 220 N.m. Ten můžeme najít u šestistupňové dvouspojkové skříně, která přenáší výkon dopředu. Ovšem Vision S, jak se celý koncept nazývá je čtyřkolkou. Díky tomu tak u zadní nápravy najdeme další elektrický agregát o výkonu 85 kW a 270 N.m. Ten pracuje naprosto nezávisle nad předchozích dvou, bez jakékoliv mechanické vazby. Systémový výkon tak dohromady dosahuje 165 kW., tedy 225 koňských sil.
S tím souvisí hned několik jízdních režimů, které má řidič k dispozici, od čistě elektrického, po dobíjecí. Automobil by podle statistik měl být schopen na jedno dobití a natankování urazit až jeden tisíc kilometrů s průměrnou spotřebou 1,9 l na sto kilometrů. Toto číslo ovšem musíme brát s rezervou. I tak je ovšem dobré vědět, že Škoda již dokáže pracovat s tak vyspělou technologií a v budoucnu, kdo ví?!