Tento dvoumístný vůz, kde řidič a spolujezdec sedí za sebou je spojením typického Volkswagen designu a stylu L1. Jeho tvar připomíná loď s jednoduchým trupem. Nový koncept L1 využívá úsporného a nejmenšího dvouválcového turbo dieselového motoru 0,8 TDI

 

Nový koncept L1 využívá motor 0,8 TDI, který má minimální spotřebu paliva a maximální dojezd. Tento motor je nejmenším dieselovým motorem určený pro výrobu, kterou automobilka Volkswagen postavila. K pohonu slouží dvouválcový turbo diesel 0,8 l s přímým vstřikováním TDI. Ve standardním “ECO” režimu, 800 cm3 TDI vyvíjí výkon 20 kW (při 4000 ot. / min), v režimu “Sport” – slouží k dosažení maximální rychlosti, např. – u auta se zvedne výkon až 29 kW (při 4000 ot. / min). TDI má maximální točivý moment 100 NM (při 1900 ot. / min). Přirozeně, L1 má také Stop-Start systém.

Elektromotor (E-motor)
V normálním provozu elektromotor může podporovat motor TDI v případě, jakou je řazení a akcelerace. Při zrychlení může E-motor dodávat dalších 40 procent točivého momentu. Navíc E-motor může pohánět L1 na krátké vzdálenosti. V tomto případě, tam je pomocná spojka, která odděluje TDI od hnacího ústrojí. Při brždění E-motor funguje jako generátor pro nabíjení lithium-iontových baterií posilující brzdovou energii.

Dieselový motor 0,8 TDI
Novinkou ve vývoji motorů je motor TDI v L1. Volkswagen byl schopen spolupracovat a navrhnout motor, který je zároveň inovativní a nákladově efektivní. Proto byla tato jednotka 0,8 TDI a 1,6 TDI představena na autosalonu IAA v autech, jako je nová verze Golf BlueMotion (3,8 l/100 km) a Passat BlueMotion (4,4 l/100 km) – které patří v současnostné době mezi největší palivo-efektivně vyráběnými auty na celém světě.  Na základě jejich společných  kořenů, 0,8 TDI a 1,6 TDI mají stejné rozteče válců (88 mm), vrtání (79,5 mm) a tempo (80,5 mm). 1.6 TDI, díky vstřikování common rail, je také mimořádně tichý a má nízké vibrace. Tyto pozitivní vlastnosti byly úspěšně převedeny do dvou-pohonné jednotky. Dalším příkladem toho, jak je celý systém pohonu konfigurován pro vysokou účinnost je L1 systém chlazení. Jeho vnější vodní čerpadlo aktivováné pouze při provozu. Toto řízení teploty také přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Automatická převodovka
Řazení na palubě L1 je řízeno 7 rychlostní DSG převodovkou, která je jedním z nejmodernějších automatických převodovek ve výrobě. Dále byly jednotlivé převodové poměry optimalizovány tak, aby se dosáhlo vysokého výkonu s nízkou spotřebou paliva. 

Jízdní výkon – úsporný a přesto citlivý
L1, který je vybaven ABS a ESP, dosahuje nejvyšší rychlosti až 160 km / h – to je pozoruhodné s ohledem na jeho účinnost paliva. S maximálním zrychlením z klidu dosáhne 100 km / h za pouhých 14,3 sekundy. Palivová nádrž má jen deset litrů, ale to je dostačující asi na 670 kilometrů, protože auto má jen 1,38 litrů průměrnou spotřebu.

Interiér

Dvoumístné vozidlo, které přináší vysoký komfort jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce. V tomto voze se nesedí standardně vedle sebe, ale novinkou je uspořádání sedadel za sebou.  Na obou místech jsou ergonomická sedadla.  Přístrojová deska byla sama o sobě integrována do samotného kokpitu a vyrobena z plastu CFRP(uhlíkovo-vláknité lamely jsou jednosměrná uhlíková vlákna laminována s minimálním obsahem vláken 68%). Interiérové aplikace jsou vyrobeny z plastu vyztuženého skleněnými vlákny (GFRP).

V případě nastartování L1, musí řidič zmáčknout tlačítko na pravé straně volantu. Také slouží k ovládání řadící páky a k aktivaci elektronické ruční brzdy na levé i pravé straně řidiče. Dále zde můžeme najít dotykové senzorové ovladače, multifunkční tlačítka na volantu řidiče, palubní počítač, navigaci a audio systém.

Klasické dveře a zpětná zrcátka byla zcela eliminována.  Místo dveří je jeden společný vstup odklopením celé střechy. Místo zrcátek jsou kamery, které ukazují obraz na OLED (je typ displeje využívající technologii organických elektroluminiscenčních diod) displej, který se nachází na levé i pravé straně přístrojové desky. Dále je tento vůz vybaven PDC (parkovacím senzorem), airbagem hlavy a bočním okenním airbagem na obou stranách.

Karosérie
L1 je mimořádně bezpečné CFRP vozidlo, vážící pouhých 124 kg. Co se týče váhy, tak bychom ho mohli přirovnat cestovní motorce. Karosérie má vzhled lodi s jednoduchým trupem. Design vozu je navržen tak, aby měl co nejmenší odpor vzduchu. A záměr se opravdu vydařil, součinitel odporu vzduchu má hodnotu pouze 0,195. Technicky i vizuálně je toto auto úspěchem v automobilovém designu. Unikátní na tomto voze jsou jeho proporce. Délka je 3,813 m podobná Volkswagenu Fox a výška je 1,143 m téměř totožná s Lamborghini Murciélago. Šířka je aerodynamicky optimalizována na 1,2 m a nemá ve světě konkurenci.