Spojené státy definitivně rozhodly. Volkswagen zde bude platit velmi vysoké finanční pokuty a dokonce soudy rozhodly i o nutnosti zahájit vykupování vozů od jejich majitelů, což je asi 175 tisíc vozidel. Celkové náklady se vyšplhají k dvaceti miliardám dolarů.
Volkswagen by v této chvíli měl již zahájit výkup vozů. Podle dohody by měla automobilka vydat z celkově uvolněné částky nejvíce dolarů na výkup ojetých vozů s naftovým motorem, ve kterých byl ilegální software objeven. Zbývající část peněz je pak automobilka povinna investovat do programů řešení otázek týkajících se podpory zelených technologií v automobilovém průmyslu.
Celkově se zatím automobilka v USA dohodla na splacení 16,5 miliardy dolarů. Tato částka zahrnuje i platby prodejcům, státu a právníkům majitelů. Automobilka je však stále pod hrozbou dalších nákladů ve výši několika miliard dolarů kvůli hrozbě pokuty od ministerstva spravedlnosti za porušování zákonů o čistotě ovzduší a žalobám nejméně 16 států v USA.
Celý skandál kolem automobilky propukl v loňském roce, kdy americká agentura pro a ochranu životního prostředí objevila užívání nelegálního softwaru manipulujícího s výsledky měření produkovaných emisí u naftových agregátů značky Volkswagen.
Automobilka po odhalení celého skandálu doznala, že po celém světě instalovala software, který umožňoval manipulaci s emisními testy a to počtu zhruba 11 milionů naftových vozů. Tato aféra se navíc týká i 1,2 milionů vozů značky Škoda. V Evropě s podobnými opatřeními nepočítejme. Zde dochází pouze k bezplatné aktualizaci softwaru a tím to hasne. Žaloby však již byly podány.
Celá aféra se promítla do personálního obsazení vrcholných funkcí u automobilky, ovšem s rozpadem koncernu zcela jistě počítat nemůžeme.