/ Španělská značka uzavřela loňský rok s 410 200 dodanými vozidly, což je nejlepší výsledek od roku 2007
/ Od roku 2012 se nárůst prodeje blíží k 30 %
/ Modely Leon a Alhambra překonaly své historické rekordy v počtu dodaných vozidel
/ Turecko, Rakousko, Polsko, Švédsko a Portugalsko jsou trhy s nejvyšším růstem
/ Již 60 % prodejců SEAT přijalo novou korporátní identitu
Španělská značka SEAT
SEAT uzavřel rok 2016 s úspěšnou bilancí a již čtvrtým rokem v řadě vykázal nárůst prodeje. Španělský výrobce automobilů dodal zákazníkům celkově 410 200 vozidel, což je o 2,6 % více než v roce 2015 (400 000 vozů). Zároveň se jedná o nejlepší výsledek od roku 2007. Prodeje značky SEAT v uplynulých čtyřech letech vzrostly o 27,8 %. V loňském roce bylo tedy prodáno o 89 200 vozidel více než v roce 2012 (321 000 vozů). K úspěšným výsledkům významně přispěl nový model Ateca. Od zahájení prodeje v červenci bylo prodáno 24 200 exemplářů prvního SUV v historii značky SEAT. Díky úspěšnému uvedení modelu Ateca vzrostl počet dodaných vozů SEAT ve druhé polovině roku 2016 o 5,3 %.
Výsledky modelu Ateca doplňuje růst modelových řad Alhambra a Leon. Oba modely uzavřely rok 2016 s nejvyššími prodejními výsledky všech dob. MPV značky SEAT oslavilo loni 20. výročí od uvedení na trh a dosáhlo dvouciferného růstu. Prodej modelu Alhambra se zvýšil o 13,6 % na 30 700 vozů. Co se týče Leonu, jeho prodeje vzrostly o 3,0 % na 165 000 vozidel. Jedná se o nejlepší prodejní výsledek modelu Leon od jeho uvedení na trh v roce 1999. Leon je tak nejprodávanějším modelem značky. Vysokého objemu prodeje dosáhla také čtvrtá generace modelu Ibiza, která se nachází na konci svého životního cyklu. V roce 2016 bylo dodáno 152 000 vozů Ibiza, což je jen nepatrně méně než v roce 2015 (-0,9 %).
Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, vyjádřil spokojenost s dosaženými výsledky: „Naše produktová ofenziva právě začala a loňský rok byl dalším rokem, který přinesl pozitivní výsledky našeho úsilí. Uvedení modelu Ateca nám umožňuje hledět do budoucnosti s optimismem: Ateca se již stala třetím pilířem značky a od letošního roku bude podíl tohoto modelu na celkovém prodeji ještě mnohem výraznější.“ O roku 2017 Luca de Meo řekl, že „s modernizovaným Leonem, pátou generací Ibizy a novým modelem Arona si sami stanovujeme cíl zvýšit objem našeho prodeje. Rok 2017 bude pro značku SEAT skutečně výjimečný“.
V západní Evropě bylo dodáno 320 000 vozidel
Prodeje značky SEAT v západní Evropě dosáhly 319 900 vozidel, o 2,2 % více než v roce 2015 (312 800 vozů) díky silnému růstu na trzích, jako jsou Rakousko (+12,9 %), Švédsko (+31,3 %) a Portugalsko (+17,0 %). Je to nejlepší výsledek v tomto regionu od roku 2007. SEAT uzavřel rok s pozitivní bilancí také v pěti nejvýznamnějších evropských zemích. V Německu, na největším trhu značky SEAT, vzrostl prodej o 2,5 % na 90 000 vozidel, zatímco Španělsko bylo druhé se 77 200 dodanými vozidly (+0,1 %). Velká Británie a Francie, třetí a pátý největší trh značky SEAT, zaznamenaly nárůst o 0,5 % na 47 400 vozidel, resp. 22 500 vozidel, zatímco v Itálii, na sedmém největším trhu společnosti, vzrostl počet dodaných vozidel o 3,9 % na celkových 16 500.
Historicky nejvyšší prodeje v Turecku a Izraeli
Největší impulz k pozitivnímu vývoji prodeje vozů SEAT ve východní Evropě s celkovým nárůstem o 8,2 % na 28 200 vozidel (2015: 26 100 vozů) dodalo Polsko (+22,0 %), největší trh značky SEAT v tomto regionu, a Maďarsko (+11,1 %). SEAT dosáhl loni nejvyššího objemu prodeje ve východní Evropě od roku 2008. SEAT navíc zvýšil svůj prodej o 3,2 % v České republice, kde dosáhl historicky nejlepšího výsledku.
SEAT v roce 2016 znovu překonal své prodejní rekordy v Turecku a Izraeli. Turecko, šestý největší trh značky SEAT, zaznamenalo nárůst o 41,7 % na 19 700 vozidel, o 5800 vozů více než v roce 2015. V Izraeli se značka SEAT dočkala zvýšení odbytu o 6,2 % na celkových 8000 prodaných vozů. V Mexiku, na čtvrtém největším trhu značky, prodal SEAT celkově 24 500 vozidel, o 1,5 % více než v předchozím roce.
SEAT vstoupil v roce 2016 na dva nové trhy v Singapuru a na ostrově Mauricius poté, co v roce 2015 zahájil prodej v Moldavsku a Palestině.
V roce 2017 bude pokračovat produktová ofenziva značky SEAT, kterou zahájil model Ateca. V lednu se objeví u prodejců modernizovaný Leon, následovaný v první polovině roku novou generací modelu Ibiza a v závěru roku novým modelem Arona. Zahájení prodeje modelu Ateca má pozitivní vliv na počty vozidel dodaných zákazníkům i na finanční výsledky. Společnost SEAT vykázala za prvních devět měsíců roku 2016 provozní zisk 137 milionů EUR, což je jedenáctinásobné zvýšení v porovnání se stejným obdobím předchozího roku.
Modernizace prodejní sítě
SEAT uzavřel rok 2016 s dokončenou modernizací podle pravidel nové korporátní image u 60 % z více než 1700 prodejců španělské značky. Nová image vytváří otevřené, příjemné prostředí, vyjadřuje splynutí mezi korporátní identitou a designem značky SEAT a symbolizuje hodnoty společnosti.
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2016 prodal SEAT na celém světě 410 200 vozidel, což je nejlepší výsledek od roku 2007.
Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.
Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.