• Spolehlivý partner celého týmu v náročných pouštních podmínkách
• Pohon všech kol 4Motion zaručuje průchodnost zrádným terénem
• Jízdní vlastnosti sériového vozu skvěle zvládají maximální zatížení na silnici i mimo zpevněné cesty
Volkswagen Crafter 4Motion
Dvě nová doprovodná vozidla Volkswagen Crafter 4Motion ve službách pardubického týmu BARTH Racing úspěšně absolvovala první etapy Rallye Dakar 2018. Již úvodní fáze legendární dálkové soutěže, která odstartovala z peruánské Limy a míří do cíle v argentinské Cordobě, naznačila, že desátý ročník „Dakaru“ na jihoamerickém kontinentu bude historicky největší zkouškou pro jezdce i techniku. Nový Crafter je však i na takové úkoly skvěle připraven svou robustní konstrukcí, spolehlivou technikou a nezastavitelným pohonem všech kol 4Motion.
„Výsledky prvních etap jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar ukazují, že letošní ‚Dakar‘ je nejtěžší z dosavadních devíti ročníků na jihoamerickém kontinentu,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „O to víc nás těší maximální spokojenost týmu BARTH Racing s novými vozy Crafter 4Motion, které vytvářejí jezdcům, mechanikům a dalším členům týmu potřebné zázemí v této extrémně náročné soutěži. Nový Crafter s robustní konstrukcí tak potvrzuje, že je připraven i na maximální zátěž v nejdrsnějších provozních podmínkách.“
Rallye Dakar 2018 byla odstartována v sobotu 6. ledna 2018. Účastníci se z Limy vydali do peruánských pouští. Trasa nejnáročnější soutěže na světě dále vede přes jezero Titicaca a La Paz v Bolívii do argentinské Cordoby. Úspěšní vytrvalci dorazí do cíle soutěže 20. ledna 2018. V „dakarském pekle“ bojuje také český tým BARTH Racing, který si pro letošní Rallye Dakar vybral jako doprovodná vozidla dva nové vozy Volkswagen Crafter 4Motion.
„Na Craftera hodně spoléháme, jezdíme s ním po asistenčních trasách. Máme v něm techniku, servis pro motocykly a zázemí pro členy týmu – stany, plachty, kompresory. Přesuny většinou probíhají po asfaltových silnicích, ale bivaky jsou v písku a občas musíme překonávat průsmyky mezi dunami. Měli jsme obavy, abychom s plně naloženým Crafterem nezapadli, to se však vůbec nestalo. Oba vozy fungují na jedničku,“ shrnuje zkušenosti týmu z prvních etap „Dakaru“ Miroslav Vraný, sportovní manažer týmu BARTH Racing.
Oba doprovodné vozy Volkswagen Crafter 4Motion týmu BARTH Racing absolvují Rallye Dakar 2018 bez jakýchkoli speciálních úprav. Jedná se skříňové verze poháněné motorem 2.0 TDI o výkonu 130 kW (177 k) ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Hnací sílu přenáší na všechna kola vyspělý systém 4Motion s mezinápravovou spojkou Haldex, která rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v závislosti na provozních podmínkách. Vozidla jsou navíc vybavena mechanickou uzávěrkou diferenciálu, která zaručuje potřebnou trakci na povrchu se sníženou adhezí.
Jízdu v náročných podmínkách usnadňují posádkám také vyspělé asistenční systémy, jimiž nový Crafter stanovuje měřítka ve své třídě. Mezi ně patří například asistent dálkových světel Light Assist pro přední světlomety s diodami LED, zadní kamera pro snadné, precizní a bezpečné manévrování, funkce pro stabilizaci soupravy a asistenční systém Trailer Assist pro jízdu a manévrování s přívěsem, asistent pro sjíždění strmých svahů, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a adaptivní tempomat ACC.
Pardubický závodní tým BARTH Racing vznikl v roce 2014 jako divize společnosti Autocentrum BARTH a.s., autorizovaného prodejce a servisu osobních i užitkových vozů Volkswagen. Tým BARTH Racing se poprvé zúčastnil Rallye Dakar v roce 2015 a letos odstartoval do legendární soutěže již počtvrté. Letošní spolupráce mezi značkou Volkswagen Užitkové vozy a závodním týmem BARTH Racing navazuje na úspěšnou účast doprovodného vozu Transporter na Rallye Dakar před dvěma roky. Volkswagen Užitkové vozy tehdy poskytl českému týmu BARTH Racing pro Rallye Dakar 2016 nový model Volkswagen Transporter TDI (150 kW/204 k) s pohonem všech kol 4Motion, podvozkem pro špatné cesty a mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu.