Pět válců, mnoho síly se čtyřmi koly na silnici – to bylo původní "ur-Quattro", sprotovní kupé které způsobilo velký rozruch před téměř třiceti lety a je také jeden ze zlatých hřebů 50 leté tuningové historie firmy ABT.
Generální manažer ABT Hans Jürgen si pamatuje závodní auto, které nyní fascinuje automobilové nadšence v Kemptenově výstavní síni a vytváří tak odkaz nového Audi TT-RS: “Naše ur-Quattro je skutečná bomba, sportovní mašina která hraje první ligu. Technologie a výkon Quattra jsou v perfektní harmonii. TT-RS přináší tuto magickou kombinaci zpět na povrch vozovek.”
Tehdy, stejně jako dnes, plně nabitý pěti válec poskytuje optimální výkon. Drzost, kompaktnost, to toto sportovní auto má v pravém slova smylu: ABT verze TT-RS poskytuje 420 HP (309 kW). Díky balíčku od ABT POWER, který obsahuje zátěžový chladič a optimizaci elektroniky v motoru, má TT-RS o 80 HP (59 kW) více. To je dost na to aby katapultoval Bavorský super sport do elektronicky regulovatelné rychlosti až 282 km/h. Alpský atlet dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h ve 4.3 sekundách.
ABT TT-RS je proto schopné za všech okolností držet krok s nejrychlejším z rychlých, nebo jej dokonce překonat. Přesně to, co ur-Quattro od ABT bylo také schopné udělat. Je tu však jeden rozdíl mezi tehdy a teď: na rozdíl od Audi z klasických 80. let, TT-RS je k dispozici nejen jako sportovní kupé, ale i jako úžasný roadster.