Aféra Volkswagenu, o které vás pravidelně informujeme, se rozrůstá do obludných rozměrů. Dostala již své jméno a začaly také padat hlavy, a to ty nejvyšší.
O aféře kolem podvodů s emisemi dieselových agregátů jste již nejspíše slyšeli a to buďto od nás, nebo z médií. Aféra, u které bylo již na počátku jasné, že se nebude jednat o nic malého, se nyní rozrůstá do tak monstrózních rozměrů, že se již netýká pouze samotné koncern Volkswagen, ale postihuje i další automobilky.
Bezprostředně po provalení falšování emisních údajů v USA se obrátil zrak celého světa na ředitele koncernu Martina Winterkorna. Ten původně kličkoval, jak jen mohl, a opakoval, že nemá veškeré potřebné informace, na základě kterých by se mohl k celému případu vyjádřit. Již včera však přišla zpráva, že Winterkorn končí. Vedení Volkswagenu chce mít nového šéfa v úřadu co nejdříve. Ve hře je dnes několik osob. Mezi nejžhavější favority však patří generální ředitel Porsche Matthias Müller, nebo současný šéf Audi Rupert Stadler.
Celá aféra však dál pokračuje a změna křesla generálního ředitele je prozatím jen chabou náplastí. I přesto, že se akcie společnosti, které se v posledních dnes propadly až o 20%, stabilizovali, nová pohroma je opět na cestě. Potvrdilo se totiž, je onen nezbedný software je nainstalován i ve vozech určených evropský trh. To by mohlo znamenat další pokuty a další řidiče, kteří budou muset jet na kontrolu.
Skandál však začíná mít lavinový efekt a je dost možné, že VW s sebou strhne i další automobilky. Začíná se totiž spekulovat, že podobné praktiky běžně užívá i BMW a nemusí se jednat o jedinou automobilku. Je tedy dost možné, že stojíme teprve na okraji samotné aférové propasti, a ještě jsme do ní zcela neskočili. To ovšem ukáže až čas a výsledky šetření, které nyní probíhá.