Amarok z Hannoveru: vyšší výkon, více výbavy, více komfortu
U příležitosti zahájení výroby Amaroku v Hannoveru dostal úspěšný pickup také četná detailní vylepšení pro modelový rok 2013. Změny se týkají jak pohonu a mnoha komfortních prvků, tak i celkové konstrukce vozidla.
Amarok je nyní ještě výkonnější.
Výkon motoru BiTurbo TDI byl totiž i u modelů s mechanickou převodovkou zvýšen ze 120 kW (163 k) na 132 kW (180 k), tedy na úroveň varianty se samočinnou převodovkou. Spotřeba paliva zůstává navzdory zvýšenému výkonu na dosavadní nízké úrovni. Paket BlueMotion Technology je nabízen nově i pro varianty o výkonu 90 kW a 132 kW s mechanickou převodovkou ve spojení s pohonem zadních kol nebo trvalým pohonem všech kol.
Kombinace funkce Start-Stop, rekuperace kinetické energie a pneumatik s optimalizovaným valivým odporem, známá již z modelových řad T5, Caddy a Crafter, ušetří až 0,5 litru paliva na 100 kilometrů. Díky tomu spotřebuje Amarok ve své nejúspornější verzi (90 kW s pohonem zadních kol) pouhých 6,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 179 g/km.
Mnozí zákazníci si pro Amarok přejí asistenční systémy používané již v ostatních modelech Volkswagen Užitkové vozy. Nyní proto mohou usnadňovat parkování senzory ParkPilot vpředu a vzadu, dodávané na přání pro výbavové linie Trendline a Highline. Výstražný zvukový signál informuje řidiče při manévrování o vzdálenosti od překážky, kterou měří senzory v náraznících.
Na přání dodávaný paket Světlo a výhled (tvořený senzorem deště, automatickým ovládáním světlometů, funkcemi “coming home/leaving home” pro osvětlení okolí vozidla při nastupování a vystupování a samostmívacím vnitřním zpětným zrcátkem) snižuje zatížení řidiče a usnadňuje mu soustředit se na řízení.
Vyšší úroveň bezpečnosti při jízdě ve tmě zajišťují na přání dodávané světlomety pro odbočování. Tuto funkci zajišťují mlhové světlomety, které se rozsvěcují na straně, kam řidič odbočuje, při rychlosti jízdy až 40 km/h, aby osvětlily okraj vozovky a včas tak odhalily případná nebezpečí.
Automaticky řízená klimatizace
Climatronic vytváří v létě osvěžující prostředí v interiéru. Příjemné teploty v zimě a předehřátý interiér má na starosti nově nabízené programovatelné vodní přídavné topení s dálkovým ovládáním.
Ke změnám došlo rovněž v celkové konstrukci vozidla. Zadní víko zatížitelné hmotností až 200 kilogramů je nyní uzamykatelné a díky torzní pružině se mnohem snadněji zavírá (sériová výbava od linie Trendline).
Všechny modely Amarok s pohonem všech kol a mechanickou převodovkou mají nyní nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu 3,0 tuny, zatímco za Amarok se samočinnou převodovkou lze připojit přívěs s hmotností až 3,2 tuny. Amarok tak bude ještě oblíbenějším tažným vozidlem. Pro komerční využití je v této souvislosti k dispozici důležitá příprava pro digitální tachograf. Záruka proti prorezavění byla navíc prodloužena na 12 let.
Ceny modelu Amarok začínají na částce 478 975 Kč bez DPH (574 770 Kč s DPH) s dvoumístnou kabinou SingleCab a motorem 2.0 TDI o výkonu 90 kW (122 k), resp. 535 986 Kč bez DPH (643 183 Kč s DPH) za odpovídající model s dvojitou kabinou DoubleCab.
VW Amarok
Pickup Amarok vyráběný v Hannoveru a v argentinském závodu Pacheco se dodává s jednoduchou kabinou SingleCab nebo s dvojitou kabinou DoubleCab. Na výběr jsou dva motory TDI s výkonem 90 kW a 132 kW v kombinaci se třemi systémy přenosu hnací síly – s pohonem zadních kol, trvalým pohonem všech kol nebo připojitelným pohonem všech kol. Kromě verzí s šestistupňovou mechanickou převodovkou je pro Amarok k dispozici také osmistupňová samočinná převodovka. Zákazníci si mohou vybírat z celkem jedenácti různých variant modelu Amarok. Ložný prostor Amaroku je navíc mimořádně flexibilní. Přímo z výroby se dodávají všechna myslitelná provedení od lakovaných ploch přes obložení žebrovým plechem a různé kryty nákladového prostoru až po vodotěsný a prachotěsný hardtop, pod nímž vznikne uzavřený nákladový prostor o objemu 1,82 m3. Rozmanité exteriérové pakety umožňují vytvořit individualizovaný vzhled, zatímco terénní pakety zajistí trvale pozitivní dojmy z náročného provozu v terénu, v němž zabraňují poškození vozidla.