Nová generace modelové řady Audi Q7* stanovuje nová měřítka, ať se jedná o luxusní komfort, největší interiér v segmentu nebo snížení hmotnosti až o 325 kilogramů. Velké SUV zaujímá vedoucí postavení ve své třídě také díky inovativním asistenčním, informačním a zábavním systémům. Nové motory spotřebují výrazně méně paliva v porovnání s předchůdcem a v modelu Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro spojuje značka se čtyřmi kruhy poprvé hospodárnou hybridní jednotku s možností vnějšího nabíjení a trvalý pohon všech kol quattro.
Ukázka vyspělé techniky Audi
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Audi zodpovědný za vývoj, shrnuje nejsilnější stránky nového SUV následovně: „Nové Audi Q7 symbolizuje ‚Náskok díky technice‘. Jeho spotřeba paliva klesla v porovnání s předchůdcem až o 28 procent a ve svém segmentu nemá z hlediska spotřeby paliva konkurenci. Vzorem ve své třídě je i díky své nízké hmotnosti. Jeho výbava zahrnuje nejnovější asistenční systémy, informační a zábavní systémy a služby connect.“
Nové Audi Q7 je nejlehčím vozem ve své třídě
Pětimístné Audi Q7 3.0 TDI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1995 kilogramů. V porovnání s předchůdcem to je v závislosti na výbavě až o 325 kilogramů méně. Díky lehké konstrukci karoserie z rozmanitých materiálů a kompletně novému podvozku nabízí excelentní jízdní komfort a zároveň jízdní vlastnosti sportovních modelů Audi – při vynikajících hodnotách emisí CO2.
Dynamika sériově
Audi Q7 patří mezi dynamické zástupce kategorie velkých SUV díky výkonným motorům v kombinaci s adaptivním podvozkem a lehkou karoserií. Podobné výkonové parametry byly před několika lety vyhrazeny pouze sportovním vozům. Nové Audi Q7 zrychlí s motory 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) a 3.0 TDI o výkonu 200 kW (272 k) z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, resp. 6,3 sekundy.
Nejvyšší rychlost 250 km/h je pro motor TFSI ryze formální záležitostí a TDI snadno zrychlí až na 234 km/h. Spotřeba paliva je přitom neobvykle nízká. Vznětový motor V6 se v průměru spokojí s pouhými 5,7 litru paliva na 100 km (149 g CO2 na km). TFSI spotřebuje jen 7,7 l/100 km (179 g CO2 pro km).
Inovativní ovládání a zobrazování
Audi Q7 stanovuje nová měřítka také v oblasti konceptu ovládání, informačních a zábavních systémů a konektivity. Na přání může být vůz vybaven modulárními informačními a zábavními systémy druhé generace a digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Intuitivní ovládání ještě více zjednodušuje nový ovládací systém MMI all-in-touch s velkým touchpadem. Mezi další inovace patří Audi tablet pro cestující na sedadlech vzadu a dva audiosystémy s prostorovým zvukem. Novinkou je také možnost integrace chytrého telefonu kompatibilního se systémy Google Android Auto a Apple CarPlay prostřednictvím nového rozhraní Audi smartphone interface. Tyto funkce budou pro Českou republiku dostupné později.
Žádný jiný sériově vyráběný vůz v tomto segmentu nemá více asistenčních systémů
Dalším argumentem ve prospěch Audi Q7 je extrémně široká nabídka nových asistenčních systémů, která zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat adaptive cruise control s asistentem pro jízdu v dopravní koloně, prediktivního asistenta efektivity, asistenta pro jízdu s přívěsem a asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání. V současnosti není na trhu žádný jiný sériově vyráběný vůz, který by v této technické oblasti nabízel více.
Audi Q7 také jako hybridní vůz s možností vnějšího nabíjení a pohonem všech kol quattro
Audi Q7 e tron quattro, který bude v České republice uveden do prodeje začátkem roku 2016, je prvním hybridním vozem Audi s možností vnějšího nabíjení a vznětovým motorem a zároveň prvním hybridním vozem s možností vnějšího nabíjení, vznětovým motorem a pohonem všech kol quattro v segmentu prémiových SUV. Tento model poskytne celkový nejvyšší výkon 275 kW (373 k) a celkový nejvyšší točivý moment 700 N.m. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje pouze 1,7 litru paliva na 100 kilometrů (46 g CO2 na km). Kapacita lithium-iontového akumulátoru postačuje k překonání vzdálenosti až 56 kilometrů v kombinovaném cyklu EU.