Audi patří mezi automobilky, které velmi horečně pracují na systému automatického řízení. Na jakém modelu tento nový systém testují a v jakém vozidle bude poprvé k dispozici běžnému řidiči? Na toto a mnohem více si nyní odpovíme.
Moderní prototyp Audi RA 7 je oním vozidlem, které slouží jako pokusný králík pro tento zcela nový a především revoluční systém. Prototypu se přezdívá Robby a oproti svým předchůdcům byl výrazně vylepšen. Navazuje na koncept Bobby a vedle této dvojice existuje ještě jeden prototyp jménem Jack, kterému se podařilo dojet ze Silicon Valley až do Las Vegas a to jen díky svépomoci. Robby a Bobby vycházejí ze sportovně laděného modelu RS 7 a základem Jacka je Audi A7 Sportsback.
Robby i Bobby jsou primárně testovány na sportovních okruzích, na kterých se jejich tvůrci snaží dostat z vozů maximum. A podle jejich slov se jim jejich snaha daří. RS 7 se podařilo dokonce na kalifornském okruhu Sonoma Raceway zajet čas 1,01 sekundy. Jedná se tak o čas, který je dokonce lepší než časy zajeté samotnými řidiči. Podle slov automobilky je nyní RS 7 schopna dosáhnout maximální hranice svých fyzikálních možností.
Takto skvělých výsledků je dosahováno především díky snížení hmotnosti Robbyho oproti Bobbymu o 400 kilogramů, přičemž pod kapotou zůstává stejný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 412 kW. Díky skvělým výsledkům nyní Automobilka tako ohlásila, v jakém vozidle se systém autonomního řízení poprvé objeví. Stát se tímto historickým milníkem bude mít tu čest model Audi A8 chystané pro rok 2017.
Momentálním hlavním cílem Audi je naučit systém jezdit v kolonách do 60 km/h a parkování. Díky tomu uleví řidiči a zvýší bezpečnost posádky uvnitř vozu. Momentálně největší překážku pro další rozvoj autonomního řízení však představuje legislativa, která neumožňuje plnou kontrolu nad řízením za všech jízdních podmínek.