Skoro to vypadalo, že automobilka Audi rozpoutala bratrovražedný souboj a pustila se do svého příbuzného Bentley. Jenomže jak se brzy ukázalo, nebylo to Audi, kdo měl problém s rychlostním rekordem na ledu, ale gumárenský gigant Nokian, který se chtěl blý
Jen několik týdnů zpátky slavil Bentley své prvenství se světovým rychlostním rekordem na ledu. Jenomže v dnešní době si nemůžete být jistí nikdy a ničím, takže na výsluní se Bentley Continental Supersports Convertible se svými 330,695 kilometry v hodině dlouho neohřál. Finský specialista na zimní obutí Nokian totiž v této disciplíně správně zavětřil velkou příležitost, kterou by byla věčná škoda nechytit za pačesy a neobrátit ji ve svůj vlastní prospěch. Že si k tomu vybral sedan Audi RS6, to už bylo podružné.
Ačkoliv vlastně volba na nejvýkonnější sedan v historii Audi padla oprávněně. Jen málokterý vůz se mu může rovnat a stačí jen drobné úpravy (především aerodynamické + odstranění omezovače na 250 km/h) a můžete se pustit do honby za rekordy. Nokian na to šel tak, že za volant posadil vlastního testovacího jezdce Janne Laitinena, auto obul na pneumatiky s hřeby Hakkapeliitta 7 rozměru 255/35 R20 97 T XL a zabral si na šestý březen čtrnáctikilometrovou zamrzlou trať. Prakticky to šlo jako po másle. Počasí se nechovalo nijak záludně, trať byla ve skvělé kondici a pilot s autem rovněž. Největší pozor si tak museli dávat technici na správný tlak v pneumatikách, protože v kalupu bezmála jednoho sta metrů ve vteřině není prostor na chyby. Dobrá věc se podařila a Nokian dosáhl svého: stanovil rychlostí rekord na ledu ve výši 331,61 km/h.