Audi představuje S3 Cabriolet, dynamický čtyřdveřový kabriolet, který nemá ve svém segmentu konkurenci. Jeho motor 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) a maximální točivý moment 380 N.m, avšak v kombinaci s převodovkou S tronic spotřebuje prům
Audi S3 Cabriolet
Audi S3 Cabriolet ukazuje už na první pohled sportovní figuru. Při rozvoru 2,60 metru má délku 4,43 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,39 metru. Protažená karoserie se vyznačuje elegantně vyváženými proporcemi, zatímco boky jsou definovány precizními liniemi a svalnatě klenutými plochami.
Otevřený čtyřmístný kabriolet má elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechu. Nízké hmotnosti bylo u skládací střechy dosaženo použitím hořčíku, hliníku a vysokopevnostní oceli. Vrstva účinné izolační pěny uvnitř střechy snižuje hladinu vnitřního hluku. Střecha, nabízená ve třech barvách, se otevře nebo zavře během 18 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Aktivní ochranný systém pro případ převrácení chrání cestující v případě nehody.
Dynamický potenciál čtyřmístného kabrioletu naznačuje mnoho stylistických prvků. Maska chladiče Singleframe v chromovaném rámečku má platinově šedou mřížku a dvojité příčky s hliníkovou povrchovou úpravou. Otvory pro přívod vzduchu jsou vymezeny výraznými hranami, rozděleny dvojitými žebry a vyplněny voštinovou mřížkou. Příď a záď zdobí loga S3. Mezi 12 nabízenými barvami karoserie naleznou zákazníci exkluzivní odstíny černá Panther s krystalickým efektem a modrá Sepang s perleťovým efektem.
Profil vozu je definován hliníkovými lištami na rámu čelního okna a spodní hraně bočních oken, dále kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku a obložením bočních prahů. Zadní světlomety jsou sériově vybaveny diodami LED. Víko zavazadlového prostoru nese odtokovou hranu s funkcí spoileru a nárazník pod ním byl přepracován. Příčka se vzhledem hliníku a čtyři svislá žebra definují tvar platinově šedého difuzoru, který obklopuje čtyři koncovky výfukové soustavy, jež patří mezi typické prvky modelů Audi S.
Hvězdný atlet: 2.0 TFSI
Audi S3 Cabriolet je poháněno vrcholnou verzí motoru 2.0 TFSI, která poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) v rozpětí otáček 5500 až 6200 min-1 a nabízí maximální točivý moment 380 N.m od 1800 do 5500 min-1. Otevřený čtyřmístný vůz s převodovkou S tronic zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu Audi S3 Cabriolet je pouhých 1620 kilogramů. Skelet prostoru pro cestující je vyroben převážně z ultravysokopevnostních druhů oceli, kapota motoru je z hliníku.
Jednotka 2.0 TFSI, přeplňovaná výfukovým turbodmychadlem, disponuje zdvihovým objemem 1984 cm3 (vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 milimetru) a nikoho nenechá na pochybách, že je skutečně sportovním motorem. Síly, uvolňované spalováním paliva, jsou na klikový hřídel přenášeny odolnými hliníkovými písty a pevnějšími ojnicemi. Slitina hliníku a křemíku, z níž je odlita hlava válců, kombinuje vysokou tepelnou stabilitu a pevnost s minimální hmotností. Dva vyvažovací hřídele zajišťují dokonale hladký běh.
Extrémně rychlý přenos hnací síly
Sériově dodávaná šestistupňová převodovka S tronic má těsně odstupňované nižší převodové stupně pro sportovní jízdu, zatímco dlouhý převodový poměr nejvyššího převodového stupně snižuje otáčky, a tím i spotřebu paliva. Řidič může ovládat extrémně rychle řadicí dvouspojkovou převodovku v automatických režimech D a S, případně převzít kontrolu do vlastních rukou prostřednictvím páky voliče v poloze pro manuální řazení nebo na přání dodávaných pádel na volantu.
Quattro – trakce a dynamika
Samozřejmě i S3 Cabriolet používá, jako typický model S, trvalý pohon všech kol quattro – dokonalý základ pro optimální trakci a jízdní dynamiku za všech provozních podmínek. Pouze Audi nabízí pro kompaktní kabriolet trvalý pohon všech kol.
Dynamika v podání značky Audi: podvozek
Podvozek přivádí dynamické kvality modelu Audi S3 Cabriolet k dokonalosti díky pohotovým a precizní reakcím a vysoké stabilitě. Hmotnost vozu je rozložena mezi nápravy v mimořádně dobře vyváženém poměru 56:44 %, na čemž má svůj podíl dozadu skloněný motor a posunutí přední nápravy více dopředu. Obě řešení pocházejí z modulární koncernové platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Pomocný rám a naklápěcí ložiska přední nápravy jsou vyrobeny z hliníku, zadní náprava je čtyřprvková.
Díky sportovnímu podvozku S je karoserie o 25 mm nižší v porovnání s modelem Audi A3 Cabriolet. U sériově dodávaného progresivního řízení je převod řízení tím strmější, čím větší je úhel natočení volantu – toto řešení dokonalým způsobem spojuje sportovní vlastnosti s komfortem. Elektromechanický posilovač progresivního řízení přizpůsobuje svůj účinek rychlosti jízdy a umožňuje funkci různých asistenčních systémů dodávaných na přání.
Elegantně černý interiér
Kompletně černý interiér modelu S3 Cabriolet zaujme čistým, elegantním vzhledem. Stejně jako u každého Audi je ovládání snadné a řemeslné zpracování se vyznačuje nejvyšší úrovní kvality. Vzadu je prostor pro dvě osoby, jimž usnadňuje nastupování funkce Easy Entry. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů může být rozšířen sklopením zadních opěradel. Při složené střeše je jeho objemu 245 litrů.
Výbava na přání jako pro velké vozy
Velmi atraktivní je také nabídka výbavy na přání, která zahrnuje mimo jiné vyhřívání prostoru hlavy v předních sedadlech, světlomety LED a komfortní klíček. Portfolio informačních a navigačních systémů završuje navigační systém MMI navigation plus s MMI touch a sedmipalcovým monitorem s vysokým rozlišením. Doplňkový modul Audi connect přináší do vozu na míru ušité internetové služby Audi prostřednictvím rychlého standardu LTE. Ještě výš zvedá laťku audiosystém Bang & Olufsen se 13 reproduktory.
Paleta asistenčních systémů zahrnuje sériově dodávané rozpoznávání únavy řidiče, adaptivní tempomat, Audi side assist, Audi active lane assist, kamerové rozpoznávání dopravních značek, parkovacího asistenta se selektivním zobrazováním a bezpečnostní systém Audi pre sense. První vozy S3 Cabriolet budou na českém trhu předány zákazníkům koncem léta. České ceny zatím nebyly stanoveny, v Německu bude základní cena začínat na 48 500 EUR.