Majitel firmy Axon se před lety blýskl velmi zajímavým projektem. Byl to jeho Concept Faby. Každopádně v té době u nás nebyl Custom styl tak rozšířený a proto takto upravené auto budilo pozornost všude, kam zavítalo. Poprvé jsme mohli projekt CCF okukovat
První, co všechny na tomhle autě dostane, je provedení lakýrnických prací na celé karoserii, které byly provedeny už v roce 2005! Na svědomí je nemá nikdo jiný, než dnešní špička v oboru, v podobě Václava Jankovského. Ovšem sám majitel auta se do těchto prací také aktivně zapojil, hlavně do nevšedně zpracované spodní části. Spotřeba barvy a laku byla enormní, což dokládá následující postup prací. Po kompletním odstrojení celé karoserie se celá nastříkala do původní metalízové barvy, kterou můžete obdivovat v horní polovině auta. Následně se začalo pracovat na oné spodní části s neobvyklým potiskem. Na něj bylo zapotřebí hned tří barev, červené, zlaté a oranžové. Dalším krokem bylo navržení a zpracování kombinace linek a jejich následné vyplnění, jak výrazným modrým dekorem, tak airbrushem nastříkaným motivem srsti pantera. Všechnu tu krásu překrývá ještě bezbarvý lak s přidanými flitry. Tohle je prostě umělecké dílo. O tom se přesvědčíte v tu chvíli, kdy otevřete jakékoliv dveře a uvidíte všechny tyto linky a detaily protažené až k vnitřním těsnícím gumám. Celou tu dokonalost doplňuje PINSTRIPING – několik dokonalých tahů štětcem na karbonové kapotě, kde z nich ruka lakýrníka vytvořila dokonalý obrazec, který se táhne až na střechu, kde končí u leštěné zlacené antény. U karbonové kapoty se ještě chvíli zastavím. Jedná se o karbonový převlek přes původní kapotu, ten byl k vidění už na minulé verzi, ovšem tentokráte dostal kromě čistě průhledného laku i transparentní zabarvení ladící ke zbytku karoserie.
Opusťme nyní dokonalý lak a mrkněme se na další neméně výrazné doplňky. Bodykit se od minulé verze skoro nezměnil, má ho na svědomí firma Axon, jejíchž majitelem je i vlastník této Fabky. Jediná změna se odehrála v zadní partii. Zadní dveře byly vyčištěny od zbytečného prolisu pro RZ a zcela zahlazeny. RZ se přestěhovala do nového, zamračeného výkroje v zadním nárazníku. Vedle něj přibyl také výkroj pro mohutnou koncovku celonerezového zadního tlumiče výfuku. Design předního nárazníku je jedinečný ve své hladkosti. Vše co nebylo bezpodmínečně nutné, zmizelo. Zůstal tedy jen otvor pro přívod vzduchu ke chladiči, který je rozdělen dvěmi nerezovými, opět zlacenými, příčkami. Vše zakončuje maska chladiče s plameny vyřezanými do nerezu a černé přední světlomety se zabudovanými xenony od firmy TYC.
Použitá kola jsou kapitolou sama pro sebe. Opět něco, co se na naší tuninové scéně nevidí každý den. Kola jsou od zámořského dodavatele firmy Asanti, konkrétně model Alligator, o rozměrech 7,5×18 s ET38. V tomto provedení samozřejmě zlacené. Aby bylo možno dosáhnout maximálního snížení pomocí vzduchového podvozku, o kterém si povíme podrobněji za chvíli, bylo nutné nasadit nejnižší možný profil, tedy 205/35 ZR 18 od japonského výrobce TOYO, model T1-R. S touto kombinací se totiž nemusí nikterak šahat na blatníky a zůstanou v sériovém stavu. Motor je sériová 1.4 MPI s otevřeným vzduchovým filtrem, lakovaným krytem motoru, baterie a nádobek. Nechybí tu leštěná rozpěrná tyč tlumičů. Potah Panter si našel místo i zde včetně spousty pozlacených šroubků a držáků, kterých na celém autě najdete nespočetně. Ano, až do takovýchto detailů se musí dotáhnout auto, aby mohlo soutěžit o ty nejvyšší příčky na české tuningové scéně.
Nyní tedy podrobněji k použitému vzduchovému podvozku. Princip není třeba nikterak zdlouhavě popisovat, většina z vás ho moc dobře zná. Avšak zde bylo použito několik zajímavých vylepšení. Přední i zadní odpružení je doplněno tlumiči od firmy Koni s možností regulace tuhosti, což přispívá k dokonalejšímu seštelování vzduchového podvozku. Dosáhne se tak tvrdšího nastavení i při spuštěném stavu. Vše bylo v sérii určeno na VW Polo (dvě polohy – přední a zadní náprava) a úpravě předních tlumičů a následně i zadních měchů, si Fabia dokáže lehnout na zem. Srdce tohoto systému je ukryto v zavazadlovém prostoru, které ovládá jak přední a zadní nápravu zvlášť, a díky rozšíření ovládací sady, tak i pravou a levou stranu. O rychlý chod celého systému se starají dva kompresory spojené se dvěmi 15 litrovými nádržemi. Ty jsou navíc dokonale vyleštěné a opatřené manometry.
Jak tak koukám, už jsme se dostali do interiéru. Opět něco, co se jen tak nevidí. Co se dalo, potáhl majitel látkou v kombinaci Buffalo a Panter. Dekor Buffalo byl použit na přístrojovou desku, dveře, sedadla a také na strop. Panter vyplňuje středy sedadel a hlavových opěrek a nechybí ani na částech výplní dveří. Dominantou interiéru se stal nerezový volant, který je také výrobkem firmy Axon a je přišroubován k odlehčené nábě šesti pozlacenými šrouby. Před řadicí pákou přibyl ampérmetr pro kontrolu odběru proudu při zapnutí všech el. strojů.