Volkswagen Golf patří k legendám tuningu a je jedno jaké generace se úprava týká. Dnes vám představíme jednu modrou čtyřkovou krásku.
Volkswagen Golf IV
Pryč jsou doby velkých křídel a spoilerů alá Rychle a zběsile. Petr u svého Golfa preferoval decentní úpravy po vzoru našich západních sousedů. Na první pohled si všimneme předních světel předělaných z origo halogenu na bixenon s US svícením a částečně lakovaných do černého klavíru. Do nárazníku byly dodělány mlhovky, jejiž držáky a mřížka jsou opět v černém klavíru. Přední část ještě doplňuje podnárazník V6 od MS Designu a maska v klavíru. Do té samé barvy ještě byly dány zrcátka, upravené kliky, sloupky, torpédo, anténa (ploutev) a zadní záslepka místo stěrače. Přední stěrače byly nahrazeny ORIGO aerotwiny. Ještě nesmíme zapomenout na lakovanou vnitřní část nádrže do klavíru s pochromovaným uzávěrem nádrže.
Golfu sluší velká kola
Mezi důležité tunigové úpravy patří snížení podvozku a výběr kol. Stavitelný podvozek Streetline je nastaven přibližně -90/90mm. Pod koly RH ZW4 8,5×18″ ET 59 a 9×18″ ET 53, podložky na změnu rozteče o síle 30 a 30 mm a obuty do Nankang NS2 215/40 se skrývají na přední nápravě kotoučové brzdy z VW GOLF IV GTI DTI (288mm), kotouče Zimmerman + desky Ferodo Thermoquiet. Středy kol jsou lakovány do antracitové perleti s originál znaky PORSCHE a finální efekt zajišťují leštěné límce. Styling podvozku doplňují lakované brzdiče a podběhy.
Motor EXCLUSIVE Tdi
Výkon motoru dosahuje asi 120 koní, ale více asi zaujme jeho design. Plastové části jsou lakovány do šedivé Audi a i plastový kryt nádobky na odstřikovače a expanzky jsou z Audi S3 doplněná o pochromovaná víčka. Krytky tlumičů a odhlučnění motoru počalouněné do šedivé koženky, kterým kontrastují držáky odhlučnění v černém klavíru. Olejová měrka je vysoustružená z leštěného hliníku a na nerezovém krytu motoru nalezneme měděný nápisem EXCLUSIVE. Vše je dokonale vyleštěné.
Interiér ala Porsche
Hlavním znakem interiéru jsou kožené sedačky RECARO Color Concept v černo modré barvě se znaky PORSCHE a tříramenný volat se stejným znakem. Pedály a podnožník pocházejí z verze GTI. Ani uvnitř vozu se nesmí zapomenout na chromové doplňky, kterými jsou origo rámeček okolo řadící páky, výdechy topení, kroužky okolo budíků, ale i chromované ramínko na sedačce řidiče. Kryt pojistek zdobí airbrush v dekoru karbonu (neztopik). Zavazadlový prostor je černě očalouněn a doplněn o audio komponenty.
Multimedialní audio
Hlavní jednotkou je 1DIN DVD reciever ZENEC ZE-MC174 propojená s aktivním držákem Iphone 3G. O posílení zvuku se stará 4 kanál Magnat The Rock 600 napojený na repro od BOSE. Zvýšená podlaha kufru skrývá Woofer Magnat XTC 300, který je živen zesilovačem stejného jména The Rock 600 ukrytým pod podlahou. O stabilitu se stará kapacitor Dietz, který je opět v podlaze kufru pod plexi.
Zdání klame
Ač to na první pohled nevypadá, je na Petrově Golfu odvedeno hodně práce, která z něho dělá decentní kousek na České tuningové scéně. Nyní si prohlédněte fotografie, které vám celý projek ještě převedou do skutečné reality.