VW Group se cítí silnější než kdy předtím. Je tomu rok, co na autosalónu v Ženevě ukázalo Bugatti nový projekt 16C Galibier a nyní s definitivní platností dostal zelenou. Vedení svolilo a do výroby v příštích letech přijde nejsilnější luxusní limuzína vše
V zámeckém sídle v Molsheimu mají tu největší radost. Koncernové vedení vložilo do jejich rukou další hromadu důvěry a doufá, že se mu podaří zopakovat úspěch kasovního trháku s názvem Veyron, jen by se tentokrát rádi vyvarovali jistých chyb. Například realizace modelu stejně jako jeho výroba by měla probíhat mnohem svižněji, ačkoliv tím druhým si u ručně montovaného auta s ohlášenou cenou kolem jednoho milionu Euro nejsme až tak jistí. Ale nechme se překvapit.
VW Group na tiskovce oznámilo, že by se rádo dostalo na produkční termíny na přelomu let 2013 a 2014. S přihlédnutím k preciznímu zpracování konceptu to na jednu stranu nevypadá jako nemožný plán, ale na druhou stranu panují trochu obavy, zda si Bugatti (jako již tradičně) neukouslo příliš velký kus. Tak například stále trvá na hnací jednotce převzaté z Veyronu, jen s podstatnými modifikacemi. Objem osmi litrů zůstává stejný stejně jako řady šestnáctiválců, pouze přeplňování vystřídají dva kompresory, které by měly zajistit masivní zátah už v nízkých otáčkách a naopak v těch vysokých pomoci zacílit na ohlášených 1.000 koní. Jak klasické…
Buď jak buď, dokud před sebou nebudeme mít produkční auto, nebudeme raději předbíhat událostem. Vždyť na Veyron se čekalo dlouhých sedm let… Bugatti ani samotné VW Group navíc stále neprokázalo, zda pro takto ve všech ohledech extrémní limuzínu existuje na trhu poptávka, ale třeba jejich průzkumníci trhu vědí, co dělají. Budeme jim držet palce a píšeme si 16C Galibier na seznam aut snů.