Pokud jste někdy chtěli investovat do automobilů, sbírat je, a časem i prodávat, máme pro vás velmi dobrou zprávu. Ceny některých dnes již cenově dostupných vozů klesají na úplné dno, od kterého se zase opět odrážejí. Chce to mít jen výdrž, čas a trochu toho štěstí, abyste nalezli vůz, který vám za několik let začne opět vydělávat.
Možná si klepete na čelo, a říkáte si, že automobil za dvacet tisíc se jen asi těžko dočká nějakého nárůstu ceny. Byly byste však překvapení, za co jsou sběratelé schopni zaplatit. Mají totiž hned několik důvodů proč tyto vozy shánět. Patří mezi ně například nostalgická vzpomínka k danému modelu, který byl například jejich prvním vozem, může to být také z důvodu hledání pořádné jízdní zábavy a surovosti, kterou pro některé dnešní vozy postrádají, nebo mohou tyto vozy shánět z podobných důvodů jako vy, a to z důvodu investování.
Modelů, které můžete vybírat, jsou mraky, a vůbec nemusíte jít do dávné historie. Patří sem například BMW 3 z řady E30, dále Citroen XM, lehce nevzhledné, ovšem velmi praktické kombi. Citroen BX, velmi raritní UFO, které jsou dnes jen stovky. Fiat UNO, aneb čtyři tisíce kusů po pádu komunismu, které prostě někde být musí. Moskvič 2140, který byl dříve hojně rozšířený. Leninovy saně však neustáli dobu a dnes jich najdeme pár již jen v některých rodinných garážích.
Zaměřit byste se mohli také na Peugeot 205, který se na našem trhu prodává již od roku 1984. Pokud narazíte na kus s razítkem Tuzexu v technickém průkazu, máte vyhráno. Škoda Favorit, který jako první novodobá Škodovka uchvátila a získala si respekt. Zaměřte se na limitky, jako byla Silver Line, Black Line, nebo Solitaire. A pokud narazíte na verzi Forman v jubilejní Milion Edition, které se vyrobilo pouze 511 kusů, neváhejte.
Vsadit však můžete i na osvědčenější notu, jako jsou Vazy. Wartburgy, nebo Trabanty, které momentálně sahají na své dno, od kterého se velmi brzy budou odrážet směrem vzhůru.