Moment, kdy vám dojde palivo je vždy velmi nepříjemný. Je však dobré vědět, že může představovat větší problém, než si zpočátku myslíme.
Benzín
V momentě kdy nám dojde palivo u benzínového motoru je to ještě docela v pohodě. Problém však nastane v momentě, kdy nám dojde palivo u naftového motoru. Pojďme se však zprvu podívat na benzínové motory. Ty jsou totiž vždy vybaveny elektrickým podávacím čerpadlem v nádrži. V případě že palivo dojde, stačí jen dotankovat deset litrů, aby se pumpa zaplavila. Je tu však jedno důležité pravidlo. Po dotankování je důležité ihned nestartovat, ale jen několikrát přepnout klíčkem do druhé polohy. V tom momentě se totiž čerpadlo spouští a zvedá se tlak. V momentě, kdy nastartujete rovnou, čerpadlo se nestihne znovu natlakovat. Některé moderní vozy však tento problém neznají, protože čerpadlo se spouští již v momentě, kdy řidič otevře dveře.
Nafta
Pokud vám dojde palivo u naftového agregátu, máte zaděláno na poměrně slušný problém. Na rozdíl od benzínu má totiž nafta i mazací funkci. Maže především vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače. U těchto motorů vždy velmi záleží, o jaký typ motoru se jedná. Například u vozu Volkswagen s common-railem záleží, zda se jedná o typ s elektrickým podávacím čerpadlem v nádrži, nebo o mechanicky hnanou pumpou. Přítomnost elektrického podavače poznáte především díky gumovému balonku poblíž vysokotlakého čerpadla. Jeho mačkáním dopravíte naftu do podávací pumpy, což byste měli udělat před nastartováním, aby nedošlo k zadření čerpadla.
O něco lepší je, pokud máte ve voze elektrickou pumpu. V takovém případě můžete postupovat obdobně jako u benzínu. Zde je ovšem opět velmi důležité nesnažit se motor hned nastartovat, ale několikrát otočit klíčkem do středové polohy. V opačném případě by opět hrozilo zadření celého motorů, v lepším případě pak jeho zavzdušnění.