Dieselgate se prohnala koncernem Volkswagen jako velká voda. Přinesla sebou řadu problému a odnesla mnoho hlav. Jak to však vypadá, tato voda stále ještě neopadla. Volkswagen mění svou výrobní strategii a ta se nejspíše podepíše i na motorárně v Mladé Boleslavi a továrně na převodovky ve Vrchlabí.
Současný cíl Volkswagenu je celkem jasný. Osm miliard euro je nutné ušetřit do pěti let. Z toho důvodu se automobilka rozhodla soustředit výrobu mnohem více na budoucnost v podobě elektromobilů. S tím je však spojeno rušení pozic ve výrobnách starých konvenčních pohonů a jejich součástí.
Nová strategie by se měla logicky odrazit i v tuzemské Škodovce. Ta by měla do roku 2025 přesedlat na výrobu elektromotorů a to z důvodu povinného snižování emisí. Pro pracovníky ve výrobě klasických konvenčních motorů to znamená těžkosti. Důvodem je propouštění, které tato nová strategie přinese a právě sekce konvenčních motorů na tom budou nejhůře.
Koncern v polovině října představil tzv. Pakt budoucnosti. Jedná se o smlouvu, která by měla nastolit výrobní program pro německé továrny a představuje budoucnost pro jejich zaměstnance. Odboráři Škoda Auto ale varují, že změna výrobního programu se nedotkne pouze Německa, také postihne i další koncernové značky. Jsou proto rozčílení nad tím, že smlouva mluví jen o německých zaměstnancích, ale o zaměstnancích z jiných států zde nepadlo ani slůvko.
Je proto potřeba přijmout řadu opatření. Mezi nimi by měla být snaha mladoboleslavské továrny nabrat co nejvíce nových produktů a zakázek. Samotný přechod na elektrický proud je úzce spjat s dopadem aféry dieselgate, která podle některých absolutně odrovnala dieselové agregáty u značky Volkswagen.
Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh v říjnu uvedl, že by automobilka mohla po dobu deseti let propouštět za 2500 pracovníků ročně. V současnosti zaměstnává koncern přes 610 000 zaměstnanců. Škoda Auto má na tomto čísle podíl 27 tisíc zaměstnanců.