Obecně uznávaný mýtus, že s vytuněným autem se nedá jezdit každý den, vyvrací tohle Audi A3 Martina Splíchala. Jeho auto je totiž v permanenci každý den, přestože prošlo rozsáhlými tuningovými úpravami.
Tvary A3 jsou již z výroby povedené
Možná nejsou tak křiklavé a do očí bijící, ale jak zjistíte z celého článku, rozhodně jich není málo. A upravovalo se úplně všude. Celá přední část karoserie, tedy nárazník, blatníky i kapota s chladičovou maskou se chlubí paketem verze S-line. Mračítka předních světlometů už nefrčí jako dříve, ale Audině pomohly k přísnějšímu kukuči. Zadní nárazník nezměnil nijak svůj tvar, jen je jeho spodní část nově lakována do barvy karoserie. Boky jsou vyzdobeny chromovými polepy B-sloupků a prahů. Víc ani nebylo potřeba, tvary modelu A3 jsou už z výroby velmi povedené a množství laminátových doplňků by výsledek jen zhoršilo.
Základem je snížení a kola
Co opticky nejvíce pomůže autům? Věřte nebo ne, ale je to snížení. Martin toto zlaté pravidlo tunerů moc dobře zná. Proto jeho A3 poslal k zemi o výrazných 70 mm na obou nápravách. U tohoto modelu se jedná o maximum, aby se auto dalo používat každý den a k běžným účelům. Štelovací podvozek V-Maxx si tedy moc často neodpočine, hlavně na našich „kvalitních“ silnicích. Chromovaná 18 palcová kola krásně ladí se zmiňovanými doplňky i odstínem karoserie. Další úpravy podvozkových částí jsou již estetické. Lakovaná jsou ramena, brzdiče, všechny plastové kryty a nádrž. Nezapomnělo se asi na pozlacené šroubky.
TDI, airbrush, chrom a zlato
Pod kapotou se ukrývá oblíbený dieselový agregát se sériovým výkonem 105 koní. Na zvýšení jeho výkonu se největší měrou podílelo přeprogramování řídící jednotky firmou Bitpower, která dokázala vyladit motor na 150 koní. Pomáhá i sportovní vzduchový filtr. Po technické stránce je to vše a opět přichází ke slovu estetika. Nepřehlédnutelné je bohaté lakování plastů, doplněné o airbrush i všudypřítomné chromování a zlacení. Unikátní je hliníková měrka oleje ve znaku Audi. Vše uzavírá spodní kryt kapoty potažený šedým mikroplyšem.
Alpine ve spojení s Rockford Fosgate
Tento materiál se ve velké míře rovněž objevuje v interiéru. Přešité jsou středy sedaček a jejich zadní kryty, opěrky hlavy, spodní část palubní desky, obklady dveří, prahové lišty, sloupky a dokonce i zavazadlový prostor. Mikroplyš doplnil další oblíbený materiál úpravců – Flock. Ten se uvelebil na středovém tunelu, bocích sedadel, krytu zadních dveří, madlech a slunečních clonách. Nechybí, stejně jako v motorovém prostoru, chrom. Ten pokryl zpětné zrcátko, lišty dveří, rámečky výdechů topení, dokonce i osazení dvojice subwooferů Rockford Fosgate v kufru. Původní velký volant byl nahrazen kouskem od firmy Raid. Martin ale myslel i na své bezpečí a tak zvolil sice menší a sportovnější volant, ale rovněž vybavený airbagem, stejně jako originál. Originální hifiaparaturu nahradily zadní ovály, přední komponenty, dvojice zesilovačů rovněž od Rockford Fosgate. Hlavní čelní jednotku s přehrávačem DVD a LCD obrazovkou dodala firma Alpine.