Rok 2015 se pro Ford rýsuje jako skvělý. V prvních dvou měsících automobilka představila svojí řadu vysoce výkonných a oblíbených vozů. Od úžasného GT superauta Shelby GT350R až po dravce Forus RS a F-150 Raptor.

Divize Ford má zkrátka zaděláno na velkolepý začátek. Nejzajímavější na tom je zpráva, která slibuje ještě mnohem více výkonu a dalších 12 modelů do roku 2020.

Exteriér

Jak bude Ford Fiesta vypadat, je velkou záhadou. Můžeme však spekulovat a svým způsobem předpovídat možný vzhled. Je jasné, že se Ford obrátí na Focus RD a bude čerpat inspiraci z jeho aerodynamického kitu. Také je jasné, že si půjčí prvky z Fiesty WRC. Toto kombo by mohlo skvěle utáhnout všechny důležité prvky, které u výkoného auta očekáváme.

ford-fiesta-rs_

Velkou dominantou by mohl být masivní střešní spoiler. Větší než ST, ale menší než u WRC. Dále přepracovaný nárazník s integrovaným difuzorem a spousty dalších detailů, které se budou v průběhu tvorby objevovat.

Interiér

Stejně jako Focus RS i RS Fiesta dostáne funkce podobné závodním vozům. Chybět nebudou standardní sportovní sedadla Recaro, volant s plochým dnem či pedály z lehkých slitin ve sportovním designu.

2017-Ford-Fiesta-RS-interiorPřístrojová deska bude ve střední části středové konzole. Není vyloučení, že se Ford bude snažit pojmout vše více vážněji. Dalším standardem by měl být 8-palcový dotykový displej a další informační technologie.

Hnací ústrojí

Zatímco Focus RS dostal zcela nový motor, je nepravděpodobné, že Fiesta RS by měla stejný recept. Místo toho pracují technici na zlepšení přeplňovaného 1,6 litrového čtyřválce, jehož úkolem je vytlačit 197 koní a 202 liber-stop točivého momentu. V případě Fiesty RS by to mohlo být vytěženo až 240 koní a 250 liber-stop točivého momentu. Sprint z nuly na sto by mohl proběhnout kolem šesti sekund.


Ostatní úpravy a výkon je zatím jen ve hvězdách. Je totiž moc brzy určovat více podrobností o výkonu, interiéru, vzhledu či ceně. Musíme být trpělivý a počkat si, až Ford vyjde s oficiálním prohlášením k nové Fiestě RS.