Formule 1 v posledních letech dělí fanoušky na dva tábory. První tábor, který Formuli 1 už dávno opustil, vyčítá modernizaci strojů a vymizení jakési surovosti strojů, která dělala z F1 to, čím F1 byla. Druhý tábor si naopak pochvaluje novinky a změny, které značným způsobem ovlivňují jízdní vlastnosti monopostů, ovšem o něco snižují atraktivitu závodu.
Dva tábory
V roce 2017 by mohlo dojít k ještě ostřejšímu rozseknutí těchto dvou tábor. Jezdci F1 si totiž stěžují na bezpečnost a chtěli by uzavřený kokpit. Ovšem otevřené šasi, ze kterého vyčuhovala hlava jezdce, bylo vždy naprosto charakteristické pro Formuli jedna. A i přesto, že ochranné technologie dnes dosahují špičkových výsledků, případy Wilsona a Bianchiho dokazují, že je stále co zlepšovat.
Lamelová ochrana
Z toho důvodu chtějí piloti povolení kokpitu, který by je ještě více, efektivněji chránil před úrazy hlavy. Nedá se však očekávat žádná zasklená kabina, ale spíše lamelová ochrana na hlavou jezdce, která se uprostřed spojuje.
Testy FIA
Právě tuto variantu prozkoumala i FIA a testovala jí přímo v závodech, kde se toto řešení velice osvědčilo. Na to konto předseda asociace jezdců GPDA Alex Wurz prohlásil, že nainstalování této ochrany do všech monopostů již nic nebrání a rád by tento typ ochrany viděl již v roce 2017 na všech automobilech jezdících pod F1. Celkové rozhodnutí, zda tomu tak bude či nikoliv by mohlo padnout již tento pátek, při setkání s představiteli FIA.
Co na to diváci?
Tento krok by určitě zvýšil ochranu jezdců, ovšem otázkou je jak by se k této novince postavili diváci. Přeci jen představa formule s jakousi klecí nad hlavou jezdců je poměrně zvláštní a dá se předpokládat, že by se tábor odpůrců technologických novinek v F1, zase o notný kus rozrostl. Uvidíme, jak to celé dopadne.