První kompaktní Hyundai s přeplňovaným motorem začal svoji cestu v roce 2012. Veloster Turbo právě získal facelift středního věku pro nový modelový rok 2016. Kromě úpravy vzhledu, se dočkal i změn v hnacím ústrojí a to v podobě sedmistupňové dvojspojkové převodovky. Uvidíme, jak si nový Hyundai Veloster Turbo povede na trhu s řadou novinek a aktualizací, která ho v roce 2016 čeká.

Exteriér

Vizuální aktualizace jsou spíše mírné a musíme přiznat, že jsme trochu zklamaní. Hyundai svoji pozornost upnul někam jinam a exteriérem se příliš nezabýval. Veloster Turbo je z 99 procent nedotčený, alespoň co se týče změn v exteriéru. Nenajdeme upravenou přední mřížku či design nárazníku. Jediné, co Veloster získal, je stříbrné lemování, které poskytuje pocit prémiového vzhledu, ale to je daleko od toho, co jsme čekali od nového faceliftu.

4

Novinkou jsou aktualizované světlomety, mlhové světlomety a desing kol z lehké slitiny. Zde všechny novinky končí. Ostatní design je převeden z modelu 2014.

Interiér

Aktualizace interiéru je trochu lákavější. Mírně revidovaná středová konzole s novou grafikou a přepracovaným volantem přidává trochu šťávy. Zákazníci se mohou dále těšit na Beats audio systém a na nová sportovní sedadla, která jsou k dispozici se třemi různými akcenty: modrá, šedá a tmavě oranžová.

3

Bonusem může být navolení ekvalizéru zvuku motoru, který umožní řidiči navolit jeden z šesti dostupných zvukových stop motoru.

Hnací ústrojí

Pohonná jednotka je opět beze změny. Veloster Turbo přinese čtyřválec o objemu 1,6 litru. V motoru se ukrývá 201 koní při 6000 otáčkách za minutu. Zatímco motor nepřináší žádnou změnu, novinkou je převodovka. Sedmistupňová, dvojspojková automatická převodovka se objevila v roce 2014 na i30.

2

Více informací o výkonu není k dispozici. Je však velmi pravděpodobné, že zrychlení z nuly na sto zvládne Veloster Turbo za 6,8 sekundy, jako tomu bylo u předchozích modelů.