Reklamní předměty, tzv. merchandising, je v dnešním světě nezbytnou součástí každé větší značky. Pro mnoho společností se jedná o poměrně významnou položku v příjmech a není se čemu divit. Ceny těchto předmětů jsou totiž často až vtipně vysoké.
Výjimkou nejsou samozřejmě ani automobilky. Pro ně nejsou reklamní předměty pouze povinností, ale také velmi příjemným druhem přivýdělku. Největší procento z tohoto druhu podnikání má Ferrari, které si za své předměty a různé licence vydělá až pětinu ze svých všech příjmů, což je asi půl miliardy dolarů. A to není vůbec málo!
Ostatní značky se drží více u země. Vsázejí především na drobnější předměty, jejichž cena je přijatelná, i tak však nadmíru přemrštěná. Automobilky pak sází také na to, že fanoušek chce mít značku neustále na očích.
Například diář od Lexusu se 100 listy je tak drahý, že jeden list vyjde na devět korun. Důvodem vysoké ceny jsou nejspíše stylové kovové desky. Mezi další drahé kancelářské potřeby patří sada kovových spon od Lamborghini, jeden kus za 190 korun. Dále zaujme popelníček od Ferrari, ze kterého by náš pan prezident jásal. Za dvanáct stovek obdržíte tuto žlutou “nádheru“.
Nic z toho však váš rozpočet nezruinuje. O něco horší je to například obyčejná parfémovaná svíčka od Bentley. Jedná se sice o hezkou věc, ale dávat za ní 2 200 korun je fakt moc. Pokud si jí zapálíte, měly byste cítit vůni šafránu, kůže, dřeva, pepře, vanilky, pačuli a tonky. A to za ty dva litry fakt stojí.
Zajímavostí je také stolní fotbálek od Audi za 450 tisíc, nebo laserové pero od Porsche za 14 tisíc. No zkrátka nekupte to. To platí také o sadě příručních zavazadel od Lamborghini za téměř 600 tisíc korun! Ale co by fanoušek neudělal že.