Německo bylo po druhé světové válce v troskách a na nějaký luxus vůbec nebyl čas. Automobilka Volkswagen v té době, tedy v roce 1945, opět rozběhla své linky. Ovšem drahé automobily měl vystřídat vůz, který bude dostupný širokým masám.
Jeho návrh se zrodil v hlavě návrháře Bély Barényiho již ve dvacátých letech, ovšem jeho návrhy se nezrealizovaly a celý projekt zůstal jen na papíře. V poválečném období však vstoupil do života automobilu pro všechny Ferdinand Porsche. Několik návrhů vzniklo již v roce 32, ale právě rok 45 znamenal výrobu prototypu 32, který již měl vzduchem chlazený plochý čtyřválec umístěný v zádi. Na základech tohoto prototypu se pak dospělo až k označení 60, který také začal být sériově vyráběn.
Stále nevíte o jakém vozidlu je řeč? No přeci o legendárním oblém Volkswagenu Beetle. Pravda je taková, že po válce, měli Angličané celou továrnu Volkswagenu rozmontovat a odvézt si jí domů. Ovšem odpověď z domoviny byla překvapivá. Automobilka a plány na automobily představují naprosto neatraktivní a neprodejnou nabídku, o kterou neměla žádná automobilka zájem.
O továrnu se tak začal starat jeden anglický major jménem Ivan Hirst, kterému se podařilo získat alespoň od armády objednávku na 20 000 kusů tohoto vozidla. Obnova továrny začala pozvolna a i přesto v ní našlo zaměstnání na 6 000 osob. Doslova na zelené louce byly vozy montovány a většina z nich sloužila pro účely armády, nebo zdravotníků.
Výroba se postupně začala zvyšovat a vozy se pomalu dostávali i k civilnímu obyvatelstvu. V letech 47-48 se výroba navýšila na jeden tisíc kusů měsíčně. Postupně se také začali objevovat pokusy o export vozidla z Německa.
Začátky výroby tohoto automobilu byly všelijaké a mnohokrát měl celý projekt na mále. Ovšem jeho výjimečnost a lidské odhodlání zapříčinily to, že se postupem času stal z vozu prodejní hit, který musel mít každý. O tom však zas někdy jindy.