S ohledem na probíhající problémy Volkswagenu v oblasti emisních podvodů, se Evropská unie rozhodla zpřísnit měření emisí nových vozů určený pro Evropský trh. Zpřísnit by se mělo od roku 2017 a součástí testování by mělo být i měření v reálném prostředí.
O zavedení lepších emisních testů se na nejvyšších úřadech Evropské unie mluví již od roku 2011, ovšem až do teď se příliš mnoho změn neodehrálo. Toho velmi schopně využívala minimálně automobilka Volkswagen, která za pomoci softwaru ovlivňovala výsledky měření emisí. A právě tato aféra nyní velice razantně uspíšila celý proces přijímání nových standardů měření.
Na nich se shodla Evropská rada po několikahodinovém vyjednávání. Tyto testy začnou platit pro nové typy aut, a to od roku 2017 a jejich součástí by měl být i test v reálném prostředí, ve kterém se bude vůz běžně vyskytovat. Rok 2019 pak bude znamenat zavedení přísnějšího měření pro všechny prodávané vozy.
Automobilky se na tyto změny budou moci připravit tím, že v první fázi testování tohoto měření, bude tolerovaná odchylka o něco vyšší, než později. Tolerovaný rozdíl budu dokonce až o 110% a bude se nazývat tzv. faktorem konformity. Někomu se může toto procento zdát děsivě vysoké, ovšem pamatujme na to, že v dnešní době se faktor konformity v některých případech liší až o 400%.
110% však bude tolerováno pouze v první fázi. Ta druhá přinese tolerovanou odchylku již pouhých 50%. Tato fáze by pak měla začít být aktivní v roce 2020 pro nová vozidla, respektive v roce 2021 pro všechna nabízená vozidla. Tyto podmínky jsou nakonec méně přísné, než ty původně navrhované, které počítali s tolerancí ještě menších odchylek a také s kratší dobou zahájení jednotlivých fází.
Tyto nové návrhy nyní musí schválit Europarlament, což znamená, že jejich uvedení v životnost ještě není zcela definitivní.