Nejnovější a zároveň nejrychlejší sériový Golf nese označení R. A co, že tím nejrychlejším Golfem myslím? Výkon 199Kw a z 0 na 100km/h za 5,5 sekundy. Takové zrychlení na automobil této třídy je opravdu výborné.
Jak vlastně tento nový Golf poznáte? Naprosto jednoduše, protože R má dost odlišné nárazníky. Nejvíce pozměněný je ten zadní, kde naleznete difuzor a dvojici výfukových koncovek. Na tom předním bylo zvětšeno nasávání, takže vůz vypadá daleko sportovněji. Dále je zde nová maska, černě lakované kryty zrcátek a všimnout si můžete také xenonových světel.
Na podvozku nalezneme účinnější brzdy, které mají vpředu kotouče o velikosti 345mm a vzadu 310mm. Nalezneme zde elektro-mechanický posilovač řízení, který má lepší zpětnou vazbu. Výfukový systém byl pozměněn jen trochu, aby byl přizpůsoben dvěma koncovkám na středu zadní části vozu. Podvozek je celkově tužší a snížen o 25mm. Na tomto nejrychlejším sériově vyráběném Volkswagenu nalezneme 18ti palcová kola 225/40 a za příplatek dostanete 19ti palcová 235/35.
Když se podíváme na to nejdůležitější, tedy motor, tak zjistíme, že se zde nachází 2.0TSi se zmiňovaným výkonem s celkovým výkonem 199KW při 6000 otáček za minutu. Byly zde zesíleny písty, blok a ojnice, jelikož motor pracuje s většími tlaky. Nová je zde také hlava s lehkých slitin. Další inovací je vstřikování, které vstřikuje tlakem 1,2 baru. Mírně upraveno zde bylo také turbodmychadlo.
Když nahlédneme do interiéru vozu, tak zde nalezneme zbrusu nové sportovní sedačky s šedým čalouněním. Pozměněná je zde také přístrojová deska a celý interiér dostal „takového“ sportovního ducha.